Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:54:00 GMT

رونق گردشگری سنگان در دستور کار دولت است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۴۲۰

رونق گردشگری سنگان در دستور کار دولت است

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: توجه به ظرفیت های کشاورزی و رونق دادن به گردشگری در دهستان سنگان به عنوان قطب انار این استان در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی دوشنبه شب در دیدار با مسئولان و مردم سنگان اظهار داشت: شهرستان خاش سرشار از سرمایه، ثروت، توانمندی و ظرفیت است که در تمام مناطق جای خدمت رسانی، تلاش و کار کردن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در سالهای گذشته اقداماتی برای حل مشکلات مردم انجام شده اما کافی نیست بنابراین دولت با وجود مشکلات و شرایط تحریم برای خدمت رسانی به مردم آماده است.
فرماندار سابق سرباز گفت: عشق و علاقه مردم ایران و مرزداران خاش به نظام سبب شکست نقشه های دشمنان شده که شایسته است به این مردم و نیاز های اقشار جامعه توجه شود.
وی اظهار داشت: خشکسالی های مستمر در دو دهه گذشته سبب شده که زندگی مردم فلج و دام ها و کشاورزی ها نابود شوند اما نگاه دولت بر این است که عدالت اجرا و با اولویت بندی پروژه ها امید و نشاط به جامعه هدیه شود.
فرماندار خاش تاکید کرد: خدمات متوازن همراه با دلسوزی، تلاش، کوشش و دور شدن از تبعیض از سوی مسئولان سبب حل مشکلات می شود.
وی از وجود برخی اختلافات قومی و کشته شدن افراد بیگناه از سوی افراد جاهل و نادان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: وقتی که اسلام آمده باید اخلاق و دور شدن از جهل در جامعه نهادینه شود بنابراین همه اقشار جامعه، اعم از علما، معتمدان، نخبگان، صاحبان قلم، شعر، اندیشه، فرهنگ، رسانه و فعالان مجازی و غیره باید برای ریشه کن کردن این نا امنی ها که جاهلانه انجام می شود، تدبیر کنند.
یوسفی افزود: باید تلاش مسئولان اجرای عدالت و شنیدن دردهای مردم و رسیدگی به نیازهای آنان باشد.
نماینده مردم خاش، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بررسی مشکلات مردم دهستان 10 هزار نفری سنگان در حوزه های مختلف مورد توجه مسئولان است.
علی کرد افزود: با توجه به اینکه در فصل توزیع اعتبارات و برپایی کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان قرار داریم بنابراین باید از فرصت های در اختیار بهره ببریم تا گره از مشکلات مردم باز شود.
وی اظهار داشت: در نشست مشترک خود با فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی و رایزنی با مدیران استانی مهمترین مشکلات مردم در مباحث تامین آب آشامیدنی، برق، آموزش و بهداشت، کشاورزی، آبخیزداری، عمران و غیره مورد بحث قرار می گیرد.
معتمدان شاخص منطقه سنگان و رئیس شورای اسلامی روستای دروک از اقدامات و تلاش های مسئولان در حوزه های مختلف قدردانی و تاکید کردند: مشکلاتی در مباحث مختلف وجود دارد که امیدواریم با همکاری مدیران، مسئولان و حمایت های دولت رفع شوند.
به گزارش ایرنا مشکلات مردم در مباحث تامین آب آشامیدنی، مجتمع آب سنگان، مباحث آبخیزداری، بند چاه تمینی، کشاورزی، مرمت قنوات و آبخیزداری، آرد و نان، راه دسترسی مزارع، تردد خودروهای سنگین خطرساز، زیرسازی راههای روستایی، نبود محیط بانی، نبود روکش آسفالت معابر روستایی، شهرک دروک، درودی و راه اصلی خاش به سنگان و میرجاوه، ورزشی، تکمیل زیرساخت شهرک سنگان مرکزی و شهرک درود گردشگری، بهداشتی، ارتباطات و تلفن همراه و اینترنت، آموزشی، راه و عمران روستایی، محیط زیست، برق، روشنایی معابر و غیره در روستاهای شهرک دروک، گزک، سنگان مرکزی، تراهتی، اسپتک، گرز، درودی، درونه، گورکان، سنگان سفلی، کشیک، تپه، بولانی، کسورک، گردک، کولکو، زولگه، ملک آباد، خوشاب، چکل، چهزار و امیدیه چهزار و غیره در حوزه دهستان سنگان واقع در شرق تفتان با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن، معاونان ادارات کل بنیاد مسکن، امور آب، آب و فاضلاب روستایی و مدیران ادارات مورد بررسی قرار گرفت و برای پیشگیری از توسعه باغات، عدم گرایش کشاورزان به کشت مزارع و اجرای سامانه های نوین آبیاری و طرح های تامین آب، بند سنگی،لایروبی چاه ها و قنوات، تخصیص اعتبار به دهیاری ها، مقابله با آفات انار، تخصیص لوله آب کشاورزی، اجرای طرح های ورزشی و هادی روستایی و غیره تصمیم گیری شد.
همچنین ضمن اهدای مقادیری لوازم و توپ ورزشی، 2 خانه ورزش روستایی در درودی و چهزار راه اندازی شد.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلیومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري سنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان

اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در دومین جلسه این کمیته در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ از پروژه‌های عمرانی فعال در منطقه ۱۳ بازدید کردند که در جریان این بازدید، رفع مشکلات مطرح شده در دستور کار کمیته قرار گرفت.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید اعضای کمیته نظارتی شورای شهر از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۳ اصفهان اظهار کرد: دومین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان با بازدید از پروژه‌های عمرانی همچون احداث منبع ذخیره آب در باغ بانوان پردیس، احداث مجموعه فرهنگی قائمیه، بازگشایی خیابان دستگرد، پیاده‌روسازی‌های سطح منطقه، احداث مجموعه ورزشی با رویکرد ورزش‌های پهلوانی و آزادسازی خیابان شهید عباسپور برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه مشکلات و موانع با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح و رفع آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری در منطقه ۱۳ آقایان محمدرضا فلاح، محمد شریعتی و علی صالحی هستند.

کد خبر 751153

دیگر خبرها

  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری