Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جماعت کانون فرهنگی هنری انقلاب مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای احمدآیاد بخش توکهور هشتبندی از اجرای طرح « شبی در مسجد» ویژه نوجوانان در این کانون خبر داد و گفت: این طرح به همت کانون و با همکاری بسیج و در قالب قرارگاه تحول فرهنگی از هفته گذشته کلید

حجت الاسلام رضا مسلمی، امام جماعت کانون فرهنگی هنری انقلاب مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای احمدآیاد بخش توکهور هشتبندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در هرمزگان به تشریح این طرح پرداخت و عنوان کرد: نوجوانان روستای احمدآباد و روستاهای دهستان چراغ آباد جنوبی، شب های جمعه را با اجرای برنامه های فرهنگی، تربیتی و عبادی به صبح می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه نوجوانان در این طرح از ساعت 23 تا اذان صبح را در مسجد بیتوته می کنند، افزود: تشکیل حلقه های معرفت و جلسات پرسش و پاسخ از برنامه های این طرح است که از لحظه ورود اعضا به مسجد آغاز تا سه ساعت قبل از نماز صبح ادامه دارد.  

 

حجت الاسلام مسلمی با بیان اینکه اعضای شرکت کننده در طرح نیم ساعت قبل از اذان صبح از خواب بیدار و به ذکر و راز و نیاز می پردازند، اضافه کرد: نماز جماعت صبح، زیارت عاشورا، دعای ندبه، ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه از برنامه های پایانی این طرح است.

 

وی خاطرنشان کرد: در نخستین جمعه اجرای این طرح، 15 نفر از نوجوانان روستای احمد آباد در مسجد حضور یافتند و پیش بینی می شود که از جمعه آینده بر شمار اعضای شرکت کننده افزوده شود.

 

این فعال فرهنگی مذهبی برنامه ریزی برای عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری(حفظه الله) مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ را یکی از اولویت های مهم کانون فرهنگی هنری انقلاب روستای احمدآباد برشمرد و بیان کرد: دوره آموزش حفظ کل قرآن از یک سال قبل در کانون آغاز شده است.

 

وی با یادآوری اینکه این طرح پس از مرحله استعدادیابی، جذب و ساماندهی، هم اینک در دو بخش خواهران و برادران در حال اجراست، افزود: در حال حاضر چهار نفر از دختران و سه نفر از پسران زیر 16 سال روستای احمدآباد در حال حفظ قرآن هستند.  

 

مسلمی برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی ویژه خواهران و برادران را از دیگر فعالیت های کانون ذکر کرد و گفت: این کلاس ها زیر نظر یک مربی خانم و یک مربی آقا و با حضور 40 نفر از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

 

وی از تشکیل تیم فوتسال به عنوان یکی دیگر از اقدامات موثر کانون برای جذب نوجوانان به مسجد نام برد و افزود: هم اکنون این تیم در مسابقات فوتسال جام شهر هشتبندی بخش توکهور در حال رقابت است و عصر امروز در مرحله رده بندی برای کسب مقام سومی به مصاف تیم حریف می رود.

 

هشتبندی یکی از شهرهای شهرستان میناب در شرق هرمزگان است. این شهر در ۱۳۸۶/۰۶/۱۰ خورشیدی تأسیس شد و  بیشتر مردمان آن مهاجران از روستاها و کوهپایه‌های اطراف می‌باشند که در این سرزمین به‌کار کشاورزی مشغول هستند. این شهر در ۶۵ کیلومتری میناب واقع گردیده‌است و با استان کرمان از طریق شهرستان منوجان هم‌مرز است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شورای نگهبان ترامپ جشن های دهه کرامت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آیت الله مکارم شیرازی اخبار شیراز بخش توکهور هشتبندی روستای احمدآباد کانون فرهنگی هنری انقلاب نوجوانان طرح هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگیهنری مساجد استان اردبیل با اشاره به نقش آفرین فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: آمادگی کامل برای حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد در شهرستان مشگین شهر وجود دارد تا شاهد جریان سازی فرهنگی در سطح این شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است و اعضای این کانون ها توانسته اند در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان تاثیرگذاری خوبی داشته باشند.

فرماندار مشگین شهر گفت: قطعا کانون ها با اجرای برنامه های مسجدمحور می توانند در تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد تراز اسلامی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی موفق عمل کنند.

در این نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل نیز اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری شهرستان مشگین شهر ظرفیت های خوبی برای اجرای برنامه های تابستانی دارد.

مصطفی آمون گفت: کانون های فرهنگی هنری شهرستان مشگین شهر ظرفیت های خوبی برای اجرای برنامه های تابستانی دارد و تلاش کردیم تا با تشکیل کارگروه های شهرستانی برنامه های اوقات فراغت بتوانیم فعالیت های اوقات فراغت را به صورت شهرستانی تقویت و برنامه ریزی کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: از دیرباز حمایت های فرمانداران در شهرستان ها زمینه تقویت فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد شده و در ایام اوقات فراغت نیز نیازمند حمایت های آنها در این زمینه هستیم.

آمون ادامه داد: شهرستان مشگین شهر ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مناسب مسجدمحور در ایام اوقات فراغت می تواند بازتاب خوبی از این فعالیت ها در بین گردشگران داشته باشد.

کد خبر 6100220

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد