Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@16:31:23 GMT

افزایش قیمت کالا‌های وارداتی فقط تا ۱۷ درصد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۷۹۳

به گزارش به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی عوض‌پور دبیرکل اتاق اصناف ایران، در برنامه تیتر امشب در خصوص نظارت بر بازار، گفت: بازرسی از وظایف اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی است که به طور دقیق سازماندهی شده و در مقاطع مختلف با توجه به افزایش تقاضا به صورت خاص صورت می‌گیرد.وی با تاکید بر اینکه وظایف بازرسی کنترل و نظارت بر قیمت است افزود: در خصوص تخلفات اصناف پرونده هایی را تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او تصریح کرد: ماموریت اصلی بازرسان، رصد قیمت، نظارت بر ارائه فاکتور و گران فروشی است.معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیگر مهمان برنامه هم گفت: اتاق اصناف درباره نظارت بر تولید و خرده فروشی از ظرفیت بیشتری برخوردار است.میرآخورلو افزود: نظارت بر روند توزیع و کنترل شبکه پخش اقلام در مقاطع خرده فروشی همزمان از طریق بازرسان اصناف کنترل و در صورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف گران‌فروشی با عاملان آن برخورد خواهد شد.وی گفت: با نگاه داشتن کالا به قصد گرانی به شدت برخورد می شود.میرآخورلو با بیان اینکه در برخی موارد قوانین و نحوه برخورد ما به صورت سنتی است افزود: برخورد با متخلفان باید سریع انجام شود. معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قوانین و نحوه برخورد باید بازدارنده باشد، گفت: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود برای هم افزایی در برخورد موثر با واحدهای متخلف با سازمان همکاری کرده و افزایش قیمت ها را گزارش کنند.وی گفت: در تهران 45 دقیقه و در شهرستان ها 30 دقیقه زمان طول می کشد تا ماموران به شکایات رسیدگی کنند.معاون سازمان تعزیرات حکومتی دیگر مهمان برنامه هم گفت: بخش عظیمی از کار تعزیرات نظارت بر بازار است و گشت های مستمر و شبانه روزی بر قیمت ها نظارت می کنند.محمدعلی اسفنانی گفت: نظارت بر کالاها به دو روش است در گروه اول کالاهای بازرسی محورند که از زمان تولید تا مصرف این چرخه کنترل خواهد شد و دسته دوم کالاهایی که شکایت محور است.وی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر شکایات زیاد شده است، گفت: به تمامی پرونده های که در سامانه 124 ثبت می شود، رسیدگی خواهد شد و گشت های تعزیرات حکومتی در سطح شهر با گران فروشی برخورد می کند. برچسب ها: تورم ، افزایش قیمت ، افزایش قیمت کالا

منبع: خرداد

کلیدواژه: تورم افزایش قیمت افزایش قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت