Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:04:47 GMT

محدوده منطقه ویژه پارس تعیین تکلیف می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۷۲۷۱

محدوده منطقه ویژه پارس تعیین تکلیف می شود

بوشهر- ایرنا- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: زمین های روستاهایی که در محدوده 30 هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارند، تعیین تکلیف می شود.

به گزارش ایرنا، سید مهدی عادل زاده روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت زمین های روستاهای محدوده 30 هزار هکتاری منطقه ویژه پارس افزود: در زمان حاضر پنج روستا در محدوده 30 هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارند که به دلیل اجرای طرح هادی بنیاد مسکن، زمین های آنها باید تعیین تکلیف و سند برای مالکان صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مالکان زمین های روستاهای محدوده 30 هزار هکتاری منطقه ویژه پارس زمان طولانی است که با مشکل ثبت صدور سند روبرو هستند و منطقه ویژه باید نسبت به حل این مشکل گام اساسی بردارد.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: این اداره آماده است چنانچه زمین های مورد نظر در این محدوده دوباره به منابع طبیعی بازرگردد در سریعترین زمان ممکن بررسی و نسبت به تحویل، تحول و تغییر نمایندگی سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام تا این نهاد در اجرای وظایف خود مشکلات سکونتی و اهالی منطقه را برطرف کند.
وی، ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای ناقص طرح هادی در این زمین ها را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که ضرورت تعیین تکلیف زمین روستاها در محدوده منطقه ویژه پارس را دوچندن کرده است.
عادل زاده گفت: بنیاد مسکن نیز باید طرح های هادی روستایی واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به این منطقه را ارائه تا نسبت به تحویل و تحول زمین طرح های هادی به بنیاد مسکن اقدام و مشکلات برطرف شود.
وی اضافه کرد: از اداره کل راه و شهرسازی نیز خواسته شده است تا در کمترین زمان نسبت به درخواست زمین های حریم شهر بنک براساس قوانین و مقررات موضوعه از اداره کل منابع طبیعی نسبت به ارسال مصوبات و نقشه های مربوط اقدام تا در دستور کار منابع طبیعی برای بررسی و تحویل و تحول قرار گیرد و اداره کل راه و شهرسازی نسبت به بازگرداندن زمین های خارج از حریم مصوب اقدام کند.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعيين تكليف زمين منطقه ويژه پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند