Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، اصلی‌ترین ویژگی دختران جوان «بودن و دیده شدن» است. متانت، وقار، صبوری انتظاری است که جامعه از دختران دارند تا آن‌ها بار نسل فردا را در قالب عشق به فرزندان با تولد و تربیت آن‌ها به دوش بکشند؛ وقتی چنین مسئولیت سنگینی بر دوش این عزیزان است، لازم است تا دامنه توجه و امتیاز بخشی البته بعد از تربیت و آماده‌سازی برای‌شان بیشتر و بی‌منت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه یکی از آفت‌های تشکیل خانواده عدم اعتماد پسران و دختران جوان به یکدیگر است؛ به نظر می‌رسد که قدرت سازگاری و میزان متانت دختران را کم می‌بینند و ازدواج‌های صورت گرفته به جدایی منجر می‌شود که شاید دلایل اقتصادی و مالی بخش عمده آن باشد، اما اشکال اصلی نیست.
نکته مهم عدم مهارت‌های لازم برای احیا و ابقاء یک زندگی برای دختران و پسران جوان است. آموزش‌های محیطی بیشتر جنبه سلطه‌گری و اول شدن را به آنها می‌آموزد و انگار آنها در کارزاری وارد می‌شوند که یکی باید مسلط و برنده باشد.
پسران و دختران هم در محیط خانواده و هم در حوزه آموزش‌های عمومی توسط ارکان مسئول، باید هدف‌های زندگی را بیاموزند، اشتراکات یک زندگی را درک کنند و از همه مهم‌تر برای مقابله با بحران‌های زندگی مانند بیماری، بیکاری، کاهش درآمد، فرزندآوری و سایر موضوعات آن توانایی حل مسئله و ماندن و عبور از آن بحران‌ها را داشته باشند.
دختران و پسران جوان باید در میدان زندگی پخته و کارآزموده شوند تا وابستگی‌های‌شان به یکدیگر به‌عنوان یک زوج جوان بیشتر و از والدین خود کمتر شود.
وابستگی دختران جوان به پدر و مادر، آنها را از حضور و ماندن پای زندگی مشترک باز می‌دارد و اراده و مقاومت‌شان را می‌شکند؛ البته این به معنای آن نیست که دختران سنگ زیرین آسیاب زندگی باشند بلکه داشتن یک ادراک درست به انتخاب درست و تسلط بر حاشیه‌های عادی زندگی‌شان کمک می‌کند.
زندگی زوج‌های جوان به اعتقاد و نگاه‌شان به زندگی استوار است؛ اگر نگاه‌شان متفاوت و فاصله‌دار باشد زندگی‌شان نمی‌تواند دوام داشته باشد که این اشتراکات ذهنی و مفهومی آنها در پیشینه تربیتی‌شان نهفته است.
وظیفه خانواده این است که پسران و دختران خود را برای مسئولیت‌پذیری زندگی مشترک فردا آماده کند.
دختری که به مسائل زنانه و به نگهداری خواهر و برادر کوچکش اهتمام دارد، در زندگی مشترک با این موضوعات غریبه نیست و در اجرای آن ناتوان نخواهد بود.
پسری که در حوزه کارهای مردانه تا پایان مراحل انجام کار سعه صدر دارد، همین تجارب را با خودش به زندگی مشترک خواهد برد و بخش عمده مسئولیت‌های خود را بلد است.
دختران و پسران هر دو سرمایه‌های زندگی و هدیه و امانت خدا هستند، برای تربیت آنها و آموزش مهارت‌های زندگی همه مسئول هستیم تا شاهد پدیده ناگوار اجتماعی طلاق و گسست خانواده در فرداها نشویم.
زینب عبدی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مهارت های زندگی آموزش والدین فرزندان ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک

(عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک

دیگر خبرها

  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • (عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران