Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی به نقل از چندین مقام اروپایی درباره توافق هسته‌ای نوشت؛ دولتهای انگلیس، آلمان و فرانسه به دنبال فعال کردن حسابهایی برای بانک مرکزی ایران و ارتباط آنها با بانکهای مرکزی کشورهای اروپایی در راستای تلاشها برای باز گذاشتن کانالهای مالی و زنده نگه داشتن برجام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه آمریکایی می‌گوید که این اقدام، اولین نشانه مستحکم از عمل به وعده‌های کشورهای اروپایی در راستای حفظ برجام است که مستقیما دولتهای اروپایی را در مقابل سیاست تحریم و انزوای آمریکا علیه ایران قرار خواهد داد.

مقامات درگیر در این موضوع همچنین گفته‌اند که گزینه فعال کردن حسابهای بانک مرکزی ایران در بانکهای مرکزی(اروپایی) و یا بازفعال کردن آنها بعد از سالها سکون، یکی از چندین راهکاری است که دولتهای اروپایی فعالانه درحال پیگیری آن هستند.

فرانسه، انگلیس و آلمان این طرحها را در جریان مذاکرات خود با طرف ایرانی در مذاکرات اوایل ماه جاری در وین مطرح کردند با این حال آنها گفته بودند که روی جزئیات آن باید هنوز کار کنند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، این مقامات اروپایی می‌گویند که دیکر کشورهای اروپایی نظیر سوئد و اتریش نیز چنین ملاحظاتی(باز کردن کانالهای مالی) را در نظر خواهند گرفت.

این مقامات همچنین تاکید کردند، درحالیکه مذاکره با بانکهای مرکزی اروپا را آغاز کرده‌اند اما هنوز تاییدیه ای دریافت نکرده‌اند. این مقامات همچنین می‌گویند که به خاطر بازگشت تحریمهای آمریکا علیه ایران این بانکها نسبت به ارتباط مالی با ایران بی میل هستند.

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از همین مقامات اروپایی نوشت؛ ایران هم نیاز دارد قوانین مربوط به پولشویی که از سوی FATF ارائه شده است را تصویب کند و استانداردهای آن را پاس کند.

این روزنامه در پایان نوشت که بانک انگلیس در این زمینه اظهارنظر نکرد و بانکهای آلمان و فرانسه نیز به درخواست ما برای اظهارنظر پاسخ مثبت نداده اند.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه بعد از نشست شورای وزیران خارجه این اتحادیه گفت: «امروز، شورا در خصوص توافق هسته‌ای ایران با به روز‌ رسانی‌ قوانین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسدودساز موافقت کرد. این گام بسیار مبارکی از سوی شورا است و از لحاظ تدابیری که اتحادیه اروپا برای اطمینان از پابرجایی مزایای اقتصادی برجام اتخاذ کرده، گامی استوار رو به جلو محسوب می‌شود.»

اشاره این مقام اتحادیه اروپا به اقدام وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در نشست خود در بروکسل رسما عدم مخالفت خود را با به روزرسانی قوانین مسدودساز با هدف محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اعلام کردند.

بنا بر اعلام شورای اروپا، این تصمیم بدون بحث در جلسه امروز شورای امور خارجی اتحادیه اروپا که در شهر «بروکسل» برگزار شد، اتخاذ شده است. با تصویب این تصمیم در شورای خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه یک گام دیگر به تجدید قوانین مسدودساز نزدیک شده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز روز دوشنبه در یک سخنرانی در تهران، با بیان اینکه اقدامات عملیاتی گروه 1+4 شروع شده، گفت: در سفر به وین ریز اقدامات در حوزه بانکی و نفت و اقداماتی که قرار است برای تضمین روابط بانکی و تضمین ادامه فروش نفت ایران انجام دهند را با ما در میان گذاشتند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است

کشور‌های اروپایی که خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان می‌دانند و اعتقاد به لیبرالیسم را بخشی از هویت قاره سبز تعریف می‌کنند، از زمان نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکنون اقدام به حمایت همه جانبه از تل آویو کرده و هر گونه مخالفت در این زمینه را سرکوب می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند مقامات اروپایی در حال سرکوب تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطینیان در این قاره هستند. 

جولیا هال، از مقامات عفو بین الملل امروز (دوشنبه) با هشدار درباره نقض آشکار آزادی بیان در قاره اروپا در تظاهرات طرفداران فلسطین، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که مقامات اروپایی قوانین مربوط به نفرت پراکنی و قوانین مبارزه با تروریسم را به عنوان ابزاری برای پیگرد سخنان مشروع تحت استاندارد‌های بین المللی مردم مورد استفاده قرار می‌دهند. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون موج گسترده‌ای از لغو تظاهرات ها، هدف قرار دادن اعتراضات صلح آمیز، دانشگاهیان، و هر کسی که اقدام به اعلام همبستگی با حقوق بشر فلسطینیان کرده و از اسراییل انتقاد کند، در اروپا شکل گرفته است. 

براساس اعلام انجمن مدنی اروپا مستقر در بروکسل، مقامات دستکم ۱۲ عضو اتحادیه اروپا اقدام به برداشتن گام‌های نامناسب شامل جلوگیری از برگزاری تظاهرات مردمی به دلیل آنچه نظم عمومی و امنیت خوانده شده است، کرده اند. 

مقامات فرانسوی اقدام به ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها، لغو کنفرانس‌ها در این زمینه، و دو مقام سیاسی چپ گرا را به اداره پلیس برای انجام تحقیقات پیرامون حمایت از تروریسم دعوت کرده اند!

آلمان نیز ماه جاری میلادی از ورود وانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان به این کشور به دلیل آنچه نگرانی از اظهارات ضدیهودی و ضداسراییلی خوانده شده است، جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند