Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، پس از این‌که مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، یک غواص انگلیسی شرکت کننده در عملیات نجات ۱۲ کودک تایلندی که در غار گرفتار شده بودند، را در توییتر خود مورد توهین قرار داد، سهام تسلا بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرد.

برخی از تحلیل‌گران که از رویترز خواستند نام آنها برده نشود، گفتند اظهارات ماسک آنها را نگران کرده است که این اظهار نظرها او را از تجارت اصلی تسلا، یعنی تولید خودروهای الکتریکی، منحرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجوم سرمایه‌گذاران به فروش سهام، ۲ میلیارد دلار از ارزش این شرکت را از بین برد.

سهام تسلا که روز جمعه در قیمت ۳۱۸.۸۷ دلار بسته شده بود، تنها ظرف چند ساعت از معاملات دوشنبه شب آمریکا، تا ۳۰۷.۲۰ دلار سقوط کرد.

ماجرا از آنجا شروع شد که هفته گذشته تیم نجات، پیشنهاد ایلان ماسک را برای استفاده از مینی‌زیردریایی تولید شده باشرکت تولید موشک او، اسپیس‌اکس، برای نجات ۱۲ کودک عضو تیم فوتبال و مربی آنها که در غاری در استان شمالی چیانگ رای گرفتار شده بودند، رد کردند.

یکی از این غواصان به گفته سی‌ان‌ان، هفته پیش گفته بود: او (ماسک) با زیردریایی‌هایش به جهنم بروند. مطلقا هیچ شانسی وجود ندارد که این زیردریایی‌ها بتوانند کار کنند.

یکشنبه شب ماسک در توییتر خود در پاسخ به این غواص نوشت: ما ویدیویی از این‌ که مینی‌زیردریایی ما بدون هیچ مشکلی کل مسیر غار شماره ۵ را تا پایین می‌پیماید، منتشر خواهیم کرد. ببخشید کودک‌آزار عزیز، خودت این‌طور خواستی.

این توییت بعدا پاک شد.

ماسک هیچ مدرکی برای متهم کردن آقای آنسورس به پدوفیل (بیماری کودک‌آزاری) بودن، ارائه نکرده است. آنسورس می‌گوید در نظر دارد از ایلان ماسک در این رابطه شکایت کند.

آنسورس به ناین‌نیوز گفت: این تمام نشده است. توجیهی در کار نیست. ما فقط اینجا بودیم که ۱۲ پسر جوان را نجات دهیم. من واقعا او (ماسک) را درک نمی‌کنم. واضح است که غرور او جریحه‌دار شده است. من پس از بازگشت به لندن در این زمینه با مشاوران صحبت خواهم کرد.

کد خبر 4349189

منبع: مهر

کلیدواژه: ايلان ماسك بازار سهام تایلند بانک مرکزی ایران تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا گمرک اوپک جنگ تجاری مصرف برق تعرفه واردات گمرک قیمت دلار صرفه جویی در مصرف برق نیروگاه برق بازار مسکن بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به حادثه غم انگیز منزل مسکونی در شهرستان قائمشهر رخ داد افزود: پسر ۷ ساله این خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد با سقوط کمد منجر به مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خانواده‌ها توصیه کرد که اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانی و وسایلی مانند اسباب بازی‌ها و خوراکی‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌ها و کشوهای پایین‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

کد خبر 6095143

دیگر خبرها

  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های کرمان
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت