Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگران جوان، به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی به‌تازگی فاش کردند که سال گذشته مقداری مواد هسته‌ای از دو دانشمند وزارت انرژی آمریکا به سرقت رفته است و مقامات آمریکا تاکنون نتوانسته‌اند از سرنوشت این مواد اطلاعاتی به دست آورند.

مرکز نظارت بر انضباط عمومی (CPI) اخیراً گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد مقامات آمریکا بیش از یک سال است که به دنبال پیداکردن مواد هسته‌ای مفقود شده هستند اما تاکنون نتوانسته‌اند هیچ اثر و ردی از آنها پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو دانشمند وزارت انرژی آمریکا سال گذشته در اهمال‌کاری آشکار مقداری از مواد هسته‌ای را در ماشین خود قرار داده بودند که به شکل مرموزی ربوده شده بود.

بنا به این گزارش سال گذشته در تاریخ 21 مارس 2017 دو دانمشند هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا مأموریت داشتند تا مقداری از مواد هسته‌ای را در آزمایشگاه بازیابی کنند تا اطمینان یابند که این مواد به «دستهای ناپاک» نمی‌رسد، اما این مأموریت در مسیر «آزمایشگاه ملی آیداهو و مرکز تحقیقاتی DoE» ناتمام ماند.

مرکز نظارت بر انضباط عمومی (Center for Public Integrity) سازمانی غیرانتفاعی و متشکل از روزنامه‌نگاران محقق در آمریکاست که مأموریت خود را اینگونه تعریف کرده است: «افشاگری سوء‌استفاده از قدرت، فساد و اهمال‌کاری در انجام وظیفه از سوی نهادهای قدرتمند خصوصی و عمومی؛ تا مقامات مجبور شوند با صداقت، مسئولیت‌پذیری و همدلی بیشتری انجام وظیفه کنند و منافع عمومی را در اولویت قرار دهند.»

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا قاچاق سرقت تهدیدات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان به عنف نیسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ کارآگاه "حمیدرضا زارع" در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی وقوع سرقت به عنف یک دستگاه خودرو نیسان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت. 
وی بیان داشت: تحقیقات انجام شده بیانگر این بود که سارقان با مشاهده تبلیغات فروش خودرو در برنامه دیوار به فروشنده مراجعه و اقدام به سرقت به عنف نیسان کرده اند. 
رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: کارآگاهان با تشکیل تیمی زبده، ۲ نفر از متهمان را شناسایی و با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی آنها را دستگیر و سارقان در بازجویی‌های تخصصی به جرم خود اعتراف کردند. 
سرهنگ زارع با اشاره به معرفی سارقان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: شهروندان از اعتماد نابجا به افراد جدا خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی