Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@03:02:28 GMT

خدمت رسانی سپاه به عشایر کوچ رو سیلوانا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۰۵۲۰

خدمت رسانی سپاه به عشایر کوچ رو سیلوانا

گردان شهید خرزای لشکر ۳ حمزه(ع) سپاه شهداء در اقدامای ارزشمند تعداد ۲۰ عدد سرویس بهداشتی سیار با هدف حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی بین عشایر ییلاق نشین منطقه سیلوانا توزیع کرد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  در راستای اجرای برنامه های ابتکاری بسیج مستضعفین۱۳۹۷ و برقراری امنیت کوچ عشایر و اجرای طرح های مردمیاری ، حوزه بسیج ۳۱ شهید کوهنورد گردان شهید خرازی لشکرعملیاتی۳حمزه(ع) طی حضور در ییلاقات عشایر منطقه مرگور ، باهدف حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی تعداد ۲۰ عدد سرویس بهداشتی سیار را به ییلاق نشینان این منطقه توزیع نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأمین امنیت پایدار زیستگاهها و ییلاقات فصلی عشایر یکی دیگر از مسائل قابل اهمیت است که با همکاری و تعامل سپاه و انتظامی در بخش نوار مرزی ارومیه بخصوص مناطق ییلاقی سیلوانا مشهود می باشد .

موضوع حفظ و حراست از محیط زیست با توجه به تغیر وضعیت آب و هوایی کشور این روزها از مهم ترین دغدغه های کشور محسوب می شود .عشایر باید بعنوان میراث دار محیط زیست کشورمان کاملا آگاه شوند و آموزش های لازم جهت حفظ و حراست از این گنجینه و ثروت ملی را ببینند .

عشایر مرزنشین کشور عزیزمان ایران اسلامی در کنار جامعه‌ی شهری و روستایی، همواره نقش بارز و تعیین کننده‌ای در سرنوشت سیاسی و حیات اقتصادی کشور دارند و امروز دولت محترم باید توجه ویژه ای را به این غیور مردان و شیر زنان مرزدار بکند و ادرات مرتبط باید مرتب سرکشی های لازم را انجام بدهند تا بتوانند مشکلات عشایر را تا حدودی زیادی حل و فصل نمایند .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کماکان کم کاری بخش های اداری و دولتی را در نقطه ی صفر مرزی سیلوانا به دوش می کشد .

نیروهای سپاه گردان شهید خرازی سیلوانا از هیچ کمکی برای عشایر کوچ رو دریغ نمی کنند و علاوه بر تامین امنیت پایدار در ییلاقات مرزی با ارسال کیپ های پزشک سیار ، اورژانس سیار و سرکش های منظم ، سعی در رسیدگی به امورات عشایر غیور مرزنشین می باشند .

عشایر و مرزنشینان در طول ادوار و عرصه های مختلف تاریخ در تمامی بزنگاههای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و حساس ترین برهه های تاریخ سینه به سینه ی برادران نظامی و انتظامی، پیشگامان مبارزه با حمله‌ی بیگانگان و چپاولگران بوده و حافظان مرز و بوم میهن خود و مال و ناموس هموطنان به شمار می روند.

رشادت ها و فداکاری های عشایر در تاریخ ثبت گردیده است و در این مسیر شهدای فراوانی را تقدیم ایران اسلامی نموده اند به نحوی که امام خمینی (ره) عشایر را ذخایر انقلاب می‌نامند.
لذا باید با تمام سعی و همت خود تلاش کنیم تا ضمن نظم بخشی به تمامی قابلیتها و توانمندی‌های عشایر عزیز ، در مورد رفع محرومیت و افزایش سطح رفاه و زندگی آنان در عرصه‌ی ییلاق و قشلاق، ایل راه‌ها و روستاهای مسیر عشایر اقدامات لازم انجام گردد تا در نتیجه امکانات و اسباب لازم مهیا شود و روحیه‌ی سلحشوریشی مرزنشین های عزیز عشایر به ویژه در عرصه‌ی امنیت پایدار حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند