Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@10:09:23 GMT

مدارس حاشیه راههای قزوین ایمن سازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۰۸۰۹

مدارس حاشیه راههای قزوین ایمن سازی می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اسماعیل جعفری رییس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان قزوین شناسایی شده و عملیات ایمن سازی آن تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید اجرایی می شود.

رییس اداره ایمنی راهداری قزوین ادامه داد: بخش عمده ای از تلفات و حوادث رانندگی در راه های کشور ناشی از خطاهای انسانی است، متاسفانه هر سال عده زیادی از هموطنان براثر این حوادث جان خود را از دست می دهند اما در استان قزوین طی سالهای اخیر با تمهیدات لازم شاهد کاهش حوادث و تلفات رانندگی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار ماندگار است، خاطر نشان کرد: در این طرح که تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد دانش آموزان مدارس مشمول طرح در دو بخش فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می شوند.

وی بیان کرد: طرح ایمن سازی با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند همه ساله از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اجرا می شود.

این مسوول عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن برخی از مدارس در حاشیه راهها و تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه و تردد خودروها در جاده‌ها و بروز تصادفات ناشی از عدم آگاهی و عدم رعایت موارد ایمنی توسط دانش‌آموزان هر ساله مدارس واجد شرایط فوق شناسایی و تحت پوشش و آموزش قرار می‌گیرند.

رییس اداره ایمنی راهداری قزوین اضافه کرد: مدارسی که در حاشیه راه‌ ها قرار دارند و دانش آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده ‌های پر تردد می باشند شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می شود.

جعفری تاکید کرد: با اجرای موفقیت آمیز طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سنوات گذشته و همچنین هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های ذیربط به ویژه پلیس راه و اداره کل آموزش و پرورش استان، در سال جاری هم مسیر ایمنی برای تردد دانش آموزان در این مناطق فراهم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان استان قزوین ترافیک دانش آموزان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت