Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@04:15:11 GMT

تغییر لوگوی گوگل به افتخار زادروز ژرژ لومتر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۱۸۵

ایسنا: امروز 26 تیر ماه زادروز "ژرژ لومتر" کشیش، فیزیکدان و اخترشناس بلژیکی است که در بسط نظریه "مهبانگ" نقش داشت. به همین دلیل "گوگل" امروز لوگوی خود را به افتخار این دانشمند، به عکس انیمیشنی از وی تغییر داد.

 "ژرژ لومتر"(Georges Lemaître) در تاریخ ۱۷ ژوئیه سال ۱۸۹۴ میلادی در خانواده‌ای مذهبی در شهر شارلروا بلژیک متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۱۴ در جنگ جهانی اول به عنوان افسر توپخانه در ارتش بلژیک مشغول خدمت شد و در آن زمان بالاترین مدال شجاعت ارتش را دریافت کرد. در سال ۱۹۲۰ موفق به اخذ مدرک دکترا در مهندسی راه و ساختمان شد. در سال ۱۹۲۲ به آمریکا رفت و دکترای نجوم گرفت و در سال ۱۹۲۳ نیز کشیش شد.

لومتر در سال‌ ۱۹۲۳ در دانشگاه کمبریج مشغول به مطالعه فیزیک خورشیدی شد. وی در آنجا تحت تاثیر" آرتور استنلی ادینگتون"(Arthur Stanley Eddington) استاد ستاره شناسی و مسئول رصدخانه دانشگاه کمبریج قرار گرفت و با وی کار کرد.

ادینگتون، لومتر را یک کیهان‌شناس مدرن خطاب کرد.

وی در سال ۱۹۲۴، در رصدخانه دانشگاه "هاروارد" و "موسسه فناوری ماساچوست"(MIT) مشغول به کار شد. در آن زمان نیز برای کسب دکترا خود در رشته علوم در MIT ثبت‌نام کرد.

لومتر در اعمال به‌ کارگیری نظریه "نسبیت عام "آلبرت اینشتین" پیشگام بود.

وی در سال ۱۹۲۷ به عنوان استاد فیزیک نجومی در دانشگاه "لوون" بلژیک شروع بکار کرد و اولین مقاله مهم خود را در مورد "جهان در حال توسعه" منتشر ساخت.

در سال ۱۹۳۱ بود که کتاب "مباحثی در مورد تکامل جهان" را منتشر و در این کتاب اظهار کرد که جهان طی یک انفجار بزرگ تحت عنوان "Big Bang”" خلق شده است.

وی بر این باور بود که صورت فعلی جهان نتیجهٔ یک انفجار بزرگ است که میلیاردها سال پیش رخ داده‌ است و باعث گسترش و انبساط جهان شده ‌است. با انتشار این نظریه توجه دانشمندان دیگر را برانگیخت.

لومتر در طول زندگی پربار خود جوایز زیادی نیز کسب کرده است که می‌توان به "جایزه فرانکی" که یک جایزه معتبر علمی و پژوهشی در بلژیک است، اشاره کرد.

در سال ۱۹۳۶ بود که جایزه نجومی"Prix Jules Janssen" فرانسه را کسب کرد.

همچنین در سال ۱۹۵۳، مدال "ادینگتون" را به دست آورد.

این فیزیکدان برجسته در نهایت در تاریخ ۲۰ ژوئن سال ۱۹۶۶ میلادی در ۷۱ سالگی درگذشت.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!

 بازیکن فرانسوی پس از برخورد توپ به سرش در لیگ برتر بلژیک از هوش رفت.

به گزارش تسنیم و به نقل از اکیپ فرانسه؛ جف رنه آدلاید، فوتبالیست فرانسوی تیم مولن بلژیک پس از اصابت توپ به سرش در جریان مسابقه لیگ این کشور از هوش رفت و در بیمارستان بستری شد.

این حادثه در جریان بازی مولن در هفته سی‌وپنجم لیگ برتر فوتبال بلژیک برابر شارلوا (3 بر یک) رخ داد. در پایان نیمه نخست یک ضربه محکم توپ به سر رنه آدلاید ساله برخورد کرد. رنه آدلاید حدود 10 دقیقه بیهوش بود. او را با برانکارد بردند و به دلیل خونریزی مغزی مشکوک به بیمارستان منتقل کردند. بعداً تیم پزشکی گزارش داد که این هافبک فرانسوی مشکل خاصی ندارد.

رنه آدلاید از سپتامبر 2023 برای مولن بیک بازی می‌کند. او در این فصل 27 بازی انجام داد، سه گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • وضعیت باورنکردنی پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک
  • خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!
  • عکسی متفاوت از بروکسل، پایتخت بلژیک
  • وضعیت جالب پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک | عکس
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • (عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال + عکس
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال