Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@00:46:41 GMT

کسری بودجه ترکیه از ۹.۵میلیارد دلار گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۴۴۲

کسری بودجه ترکیه از ۹.۵میلیارد دلار گذشت

داده های گزارش وزارت خزانه و دارایی نشان می دهد که کسری بودجه ترکیه از اول سال جاری میلادی تا پایان ماه گذشته به رقم 46.1 میلیارد لیر معادل 9.5 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس داده های اقتصادی وزارت خزانه و دارایی ترکیه، درآمد و یا ورودی های بودجه این کشور در 6 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال پیش 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد افزایش داشته و به رقم 353 میلیارد و 600 میلیون لیر رسید و هزینه ها و یا خروجی بودجه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی با 23.2 درصد افزایش به رقم 399 میلیارد و 700 میلیون لیر ترک رسیده است که تفاوت این ارقام نشان می دهد که بودجه ترکیه در شش ماه گذشته 46 میلیارد و 100 میلیون لیر کسری داشته است.

بر اساس این گزارش اقتصادی، بیش از 50 درصد کسری بودجه نیمه اول سال جاری میلادی مختص ماه گذشته است به طوری که تفاوت درآمدها و هزینه های بودجه ماه گذشته میلادی 25 میلیارد و 600 میلیون لیر بود و این در حالی است که این مقدار در پنج ماه اول سال در مجموع 20 میلیارد و 500 میلیون لیر بوده است.

در دو سال گذشته، کسری بودجه ترکیه به دلیل افزایش هزینه های دولت برای تقویت اقتصاد و بودجه نظامی افزایش داشته است و انتظار می رود این روند در سال آتی نیز ادامه داشته باشد.

کارشناسان اقتصادی ـ سیاسی نزدیک به دولت ترکیه بر این باورند که بیشتر شدن بودجه بودجه نظامی، برای مدرنیزه کردن ارتش و تامین هزینه عملیات های امنیتی داخلی و خارجی است و اقتصاد ترکیه که پس از کودتای نافرجام 15 جولای 2016 افت کرده بود، با تدابیر دولتی سیر صعودی گرفته و این امر می تواند باعث تداوم کسری بودجه سالیانه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه کسری بودجه بودجه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)

معبد پارتنون یونان باغ‌های معلق بابل لپتیس مگنا یک شهر باستانی در لیبی معماری هترا در عراق غول رودس در یونان هرم بزرگ جیزه در مصر آرامگاه هالیکارناس در شهر بودروم ترکیه فانوس اسکندریه در مصر معبد آرتمیس در ترکیه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد