Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی نسبت به مسدود نمودن چاه ‌های غیر مجاز نهایت همکاری را دارد، اظهار کرد: جلوگیری از هدر رفت منابع آبی بسیار ضروری است؛ به ‌گونه‌ ای که هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، پاسخگوی شورای تامین استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بیش از 350 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور وجود دارد، افزود: کشور از لحاظ منابع آبی در شرایط مطلوبی قرار داشت، اما متاسفانه افزایش بیش از حد تعداد چاه ‌های عمیق و فاقد پروانه از سال 85 به بعد، کشور را دچار بحران بی ‌آبی کرد؛ به‌ گونه ‌ای که سالانه بیش از 300 میلیون متر مکعب آب از این چاه‌ ها برداشت می ‌شود.
درویش ‌امیری با بیان اینکه سالانه بیش از 150 میلیون متر مکعب آب نیز به‌ صورت غیر مجاز از چاه‌ های دارای پروانه برداشت می‌ شود، خاطر نشان کرد: بر این اساس و در مجموع، سالانه بیش از 450 میلیون متر مکعب آب غیر مجاز از چاه‌ های استان برداشت می‌ شود که رقم قابل توجهی است که باید برای جلوگیری از آن اقدام شود. 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه مسدود نمودن چاه ‌های فاقد پروانه به دلیل طی مراحل قانونی زمان ‌بر است، تصریح کرد: باید ضمن شناسایی کامل و صدور پروانه فعالیت موقت برای این چاه‌ ها، کنتور هوشمند با تعریفِ سقف میزان برداشت آب برای آنها متصل شود که بتوان تا حد امکان از هدر رفت آب جلوگیری کرد، چرا که انتظار برای طی روال قانونی جهت مسدود نمودن چاه ‌های فاقد پروانه، لطمه و آسیب بیشتری به منابع آبی استان وارد می‌ کند.
وی با اشاره به روانه شدن سالانه بیش از 10 میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌ شده به زنجانرود و ضرورت استفاده بهینه از آن، گفت: باید اقدام لازم جهت مشارکت بخش خصوصی نسبت به مطالعه و اجرای طرح انتقال پساب تصفیه‌ شده به شهرک صنعتی جهت استفاده واحدهای تولیدی و صنعتی، صورت پذیرد که در این صورت، تمام چاه ‌های شهرک صنعتی پلمپ و مسدود می ‌شوند تا از پساب تصفیه ‌شده که پایدار و تضمین‌شده است، استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع آبی واحدهای صنعتی استاندار زنجان ضرورت تشکیل پساب تصفیه شده کارگروه بررسی تخلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا در محل سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عاملی در قالب پیش‌دستور، گزارشی در خصوص برگزاری نشست‌های هم فکری و هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت عتف، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه داد.

همچنین وی با اشاره به تجربه موفق شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تدوین سیاست‌ها و مصوبات شورای تحول تاکید کرد.

سپس جلسه شورای تحول وارد دستور اصلی خود شد. موضوع دستور اول جلسه «نهایی‌سازی اعضای کارگروه‌های تخصصی» بود که توسط مدیران این کارگروه‌ها معرفی شده بودند.

در این دوره شورای تحول، سیزده کارگروه تخصصی با عناوین علوم اقتصادی، علوم تاریخی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی و مشاوره، معماری و شهرسازی، فلسفه، حقوق، مطالعات زنان و خانواده، زبان‌ها و ادبیات خارجی، مدیریت، هنر و فرهنگ، ارتباطات و رسانه تشکیل شده است که احکام مدیران این کارگروه‌ها، در روز‌های پایانی سال گذشته صادر و به آنها ابلاغ شد.

همچنین علاوه بر کارگروه‌های تخصصی، تعدادی کارگروه با ماموریت ویژه، ذیل شورای تحول ایجاد شده یا در حال شگل‌گیری است که عناوین آنها عبارتند از: ۱- مشاغل علوم انسانی ۲- تدوین آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر ۳- پژوهش ۴- فناوری و نوآوری ۵- آموزش و پرورش.

در ادامه جلسه، دستور دوم با موضوع «بررسی آیین‌نامه جدید شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی (جایگزین آیین‌نامه مصوب جلسه ۶۵۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ  ۱۳۸۸/۰۷/۲۱)» مطرح و اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند، اما به دلیل اتمام زمان جلسه، ادامه بررسی آن به جلسه آتی شورای تحول موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک