Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان، با بیان اینکه شورای نگهبان در سرنوشت نظام اسلامی نقش مهمی دارد، گفت: در دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان لرستان ۱۲ هزار ناظر ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، تیمور سپهوند، مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان لرستان، امروز(26 تیر) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز تاسیس شواری نگهبان در 26 تیر سال 1359، گفت: شورای نگهبان نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و از ارکان مهم نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در سرنوشت نظام اسلامی نقش مهمی دارد، افزود: 11اصل قانون اساسی به صراحت به وظایف شورای نگهبان اشاره کرده است.

 

سپهوند اظهار داشت: در 9 اصل به صورت مستقیم و در دو اصل دیگر به صورت غیر مستقیم به وظایف شورای نگهبان اشاره شده است.

 

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان لرستان، افزود: اولین وظیفه مهم شورای نگهبان که در قانون اساسی به آن اشاره شده است تفسیر قانون اساسی است.

 

شورای نگهبان مرجع اصلی تفسیر قانون است

 

سپهوند، با بیان اینکه شورای نگهبان مرجع اصلی تفسیر قانون است، افزود: هیچ ارگان دیگری در این راستا مسئولیت ندارد.

 

وی ادامه داد: تطبیق قوانین با شرع مقدس دیگر وظیفه مهم شورای نگهبان است و طبق این وظیفه قوانین تدوین شده درمجلس شورای اسلامی توسط فقه های شواری نگهبان با شرع مقدس و دین اسلام تطبیق داده می شود.

 

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان لرستان، ابراز کرد: از افتخارات شورای نگهبان این است که در طول 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی تاکنون شورای نگهبان اجازه نداده است که هیچ قانونی برخلاف شرع اسلام تصویب شود.

 

وجاهت مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان است

 

سپهوند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی وجاهت قانونی خود را ازشورای نگهبان دارد.

 

وی با بیان اینکه دیگر وظیفه مهم شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی دموکراسی کامل بر کشوراسلامی ما حاکم است و همه جوانب کشور براساس انتخابات تعیین می شود.

 

سپهوند، افزود: دفاتر نظارت بر انتخابات در همه استان ها، شهرها و بخش ها راه اندازی شده اند که تحت عنوان دفاتر نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می کنند.

 

وی اظهار کرد: دفاتر نظارت در ادوار گذشته به رغم تنگ ناها، محدودیت های و امکاناتی به نحو احسن کار نظارت خود را انجام داده اند.

 

سپهوند، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 12 هزار ناظر خواهر و برادر در شعب نظارت استان لرستان ساماندهی شده اند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت ترامپ شیراز مجلس شورای نگهبان اردبیل حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع روز دختر قانون اساسی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تأکید بر اجرای صحیح، سالم و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تأثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم، گفت: در صداوسیمای مرکز لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به‌منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به‌منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌دیده‌شده است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

کد خبر 6088234

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی