Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان در هفدهمین نشست اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی استان سمنان گفت:  باید توجه شرکت‌ها به صادرات مشتقات گچ ساختمانی سمنان بیشتر شود و خوشبختانه در استانی زندگی می‌کنیم که ازنظر تولید محصولات معدنی به‌ویژه گچ در کشور پیشتاز است که این مهم می‌طلبد تا با صادرات این محصول زمینه توسعه هر چه بیشتر را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: این استان ازنظر محصولات صنایع معدنی به‌ویژه گچ بسیار توانمند است، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی و ارتباط با هسته علمی در اتحادیه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی می‌تواند افق‌های روشنی را برای شکوفایی استان ایجاد کند.

جمعه ای تصریح کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید تنها راه برون‌رفت اقتصاد کشور از حالت رکود توجه به ظرفیت‌ها و اتکا به توانایی‌های داخل است که باوجود معادن بسیار غنی استان سمنان و ایجاد زمینه لازم برای صادرات آن‌ها می‌توانیم از این بحران گذر کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان