Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

استفاده از خوراکي هاي مختلف يا فعاليت هاي خاص مي تواند به تقويت استخوان ها يا ضعيف شدن آن ها کمک کند به همين سبب شما مي توانيد با رعايت تعدادي نکته ساده به حل اين موضوع پرداخته و از ضعيف شدن استخوان ها جلوگيري کنيد.
** استفاده از ويتامين دي اولين گزينه براي تقويت استخوان هاست و اين ويتامين هميشه هم در اختيار شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما مي توانيد از نور آفتاب براي دريافت اين ويتامين استفاده کنيد اما دقت داشته باشيد که بايد توجه کنيد در هواي گرم بهتر است روزانه زمان کمي را زير افتاب باشيد. ويتامين دي مورد نياز بدن در 20 دقيقه به حد نساب خود خواهد رسيد.
** افرادي که به هر دليلي لازم است داروي کورتوني مصرف کنند، حتما بايد به متخصص تغذيه مراجعه کنند، زيرا عوارض اين داروها بسيار زياد است و الگوي غذايي نامناسب مي‌تواند اين مشکلات را تشديد کند. علاوه بر اختلال در متابوليسم کلسيم و استخواني، يکي ديگر از عوارض داروهاي کورتوني، دادن اشتهاي کاذب به فرد است که باعث مي‌شود زياد غذا بخورد و به اين ترتيب مشکلات استخواني و متابوليکش تشديد مي‌شود، اما با برنامه غذايي مناسب مي‌توان احتمال بروز اين عوارض را به حداقل رساند.
** استفاده از کافئين را تاحد زيادي کاهش دهيد. چاي وقهوه در تنظيم سيستم هاي مختلف بدن مفيد هستند اما بايد دقت داشته باشيد که استفاده بيش از اندازه از آن ها مي تواند پوکي استخوان و همچنين شکنندگي آن ها را به همراه داشته باشد. در کنار چاي وقهوه نوشابه هاي انرژي زا نيز منابعي از کافئين هستند که بايد تا حد زيادي مصرف آن ها را کاهش دهيد.
** مشکلات تغذيه از هر جهتي که باشند براي استخوان ها نابود کننده خواهد بود. استفاده بيش از حد از خوراکي ها چاقي را به همراه دارد همچنين کم خوردن غذا باعث نرسيدن ويتامين لازم به سلول هاي استخواني است. هميشه وزن خود را در يک حد مجاز نگه داريد تا بتوان استخوان ها فشار زيادي را تحمل نکنند.

** چربي‌هاي اشباع، جذب کلسيم را که يکي از املاح ضروري براي استخوان‌سازي است، کاهش مي‌دهد بنابراين فرد، مستعد ابتلا به پوکي استخوان خواهد شد.
** خورد و خوراک خود را به سمت امگا-3 حرکت دهيد و کمي به فکر سبزي هاي خوشمزه و ماهي و گردو باشيد. اين خوراکي ها مي توانند به سرعت استخوان ها را تقويت کرده و از شکستگي جلوگيري ميکند. هفته اي يک وعده از ماهي و استفاده از زيتون در کنار غذا مي تواند راهي عالي براي تقويت استخوان ها باشد.
منبع:pezeshkan.org


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!

بوش و دایملر با همکاری یکدیگر از تکنولوژی مشترکی رونمایی کردندT این تکنولوژی Automated Valet Parking نام دارد.

کد خبر 749756

دیگر خبرها

  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • پوکی استخوان چیست؟ + فیلم
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید