Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- جمعی از ائمه جمعه، اهالی و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان مُهر در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان ارشد کشور اجرای کامل طرح ساخت پالایشگاه استحصال اتان در این شهرستان را خواستار شدند.

در این نامه که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس قرار گرفت، آمده است: پروژه احداث پالایشگاه استحصال اتان از مصوبات سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه 94 به استان فارس است که با پیش بینی سرمایه گذاری 900 میلیون دلاری در این طرح آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پالایشگاه پیش از این و طبق برنامه قرار بود خوراک چهار پتروشیمی فیروزآباد، جهرم، فسا و داراب را تامین کند.
این نامه می افزاید: در سال های اخیر و با توجه به فراهم نشدن زیرساخت های مناسب برای ساخت چهار مجتمع پتروشیمی در استان فارس، طرح ساخت پالایشگاه در شهرستان مُهر به دو قسمت تقسیم شد و گفته شده است که سایت اول آن که شامل استحصال اتان می‌شود در این شهرستان اجرا شود اما سایت دوم در شهرستان عسلویه استان بوشهر استقرار می یابد.
ائمه جمعه و جمعی از شوراهای شهرستان مُهر در این نامه با اشاره به گذشت دو سال از آغاز روند احداث این پروژه، خواستار احداث این مجموعه به صورت کامل در استان فارس شده اند و نارضایتی خود را مبنی بر انتقال قسمتی از این واحد به استان مجاور اعلام کرده اند.
در بخشی از این نامه که در 10 بند تهیه شده آمده است: پس از واگذاری این طرح به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت های خصوصی، متاسفانه بدون توجه به خواست به حق مردم مستمند و محروم این منطقه اقدام به طراحی این پروژه در دو بخش سایت مُهر و سایت عسلویه نموده اند که با این طراحی در سایت شهرستان مُهر تنها محصول اتان تولید می شود.
این نامه می افزاید: این در حالی است که 70 درصد طرح شامل متان، پروپان، بوتان و سایر محصولات با ارزش افزوده بالا به عسلویه انتقال داده می شود و محصولات تولیدی در استان بوشهر به فروش می رسد.
این نامه به امضای ائمه جمعه شهرهای مُهر، اهل تسنن و تشیع گله دار، شورای اسلامی شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان رسیده است.
شهرستان مُهر در فاصله 330کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس است. مرکز این شهرستان، شهر مُهر است. این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان لامرد محدود می‌شود، از شمال غرب به شهرستان فراشبند و خنج و از طرف غرب با شهرستان جم در استان بوشهر هم‌ مرز و از طرف جنوب و غرب نیز به شهرستان‌های پارسیان در استان هرمزگان و عسلویه در استان بوشهر امتداد دارد.
2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي شهرستان م هر پالايشگاه اتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین در دیلم و تنگستان برای ساخت مسکن ویلایی
  • قطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • چهره‌های هالیوودی خواستار تغییر جهان با هنر شدند
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است