Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:15:06 GMT

۸۰ درصد صادرات استان کرمان خام‌فروشی است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۶۰۴۰

۸۰ درصد صادرات استان کرمان خام‌فروشی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به بحث خام‌فروشی در استان کرمان گفت: بیش از ۸۰ درصد صادرات استان کرمان محصولات خام است و اگر بخواهیم بحث اقتصاد مقاومتی را ملاک قرار بدهیم باید این نقاط ضعف را بر طرف کنیم. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جعفر رودری پیش از ظهر امروز در ‌صد و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان اینکه بحث اقتصاد‌مقاومتی با ابلاغ دستور مقام معظم‌رهبری در سال 92 مطرح شد اظهار داشت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استانی در سال 94  تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال 96، 121 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به 23 دستگاه اجرایی و ملی ابلاغ شده است گفت: بسته صادرات غیرنفتی در سال 95 شکل گرفت که به دستگاهای اجرایی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته بسته رونق اشتغال که خود به پنج بسته مجزا تقسیم می‌شود ابلاغ شد افزود: در سال جاری 23 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به 13دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تهیه و تدوین برنامه مقابله با تحریم‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین بسته مقابله با تحریم‌ها را آغاز کرد که خوشبختانه این طرح در حال حاضر آماده ارائه است.

رودری با یادآوری اینکه در سال 93 برای اولین بار شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج انتخاب شد بیان کرد: در راستای تحقق اقتصادمقاومتی، 429 پروژه اقتصادمقاومتی استانی در استان کرمان تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در رویکردهای اقتصاد مقاومتی سه هدف اصلی مورد توجه قرار گرفته است گفت: تامین رشد پویا، بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و دست یابی به اهداف سند چشم انداز، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه همکاری بین دستگاه‌ها از اهداف مهم در بحث اقتصاد مقاومتی است افزود: در اقتصاد‌مقاومتی باید در نظر بگیریم در استان در چه جاهایی ضعیف هستیم که لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب‌پذیری استان در حال حاضر مشکل ساختاری وابستگی به منابع طبیعی و کشاوزی است گفت: ما در استان با بحران کمبود آب روبه‌رو هستیم.

رودری با اشاره به بحث خام‌فروشی در استان کرمان گفت: بیش از 80 درصد صادرات استان کرمان محصولات خام است و اگر بخواهیم بحث اقتصاد مقاومتی را ملاک قرار بدهیم باید این نقاط ضعف را بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه آب یک مساله استراتژیک برای استان است گفت: پیشنهاد داده‌ شده که یک پیوست آب در طرح مطالعات آمایش سرزمین ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه سهم ما از سپرده‌گذاری و تسهیلات هیچ تناسبی با هم ندارند، بیان کرد: در راستای هدف گذاری انجام شده برای رسیدن به رشد پویا در استان کرمان الگوی تامین مالی در برنامه ششم توسعه تدوین شده است.

تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی همه نگرانی‌ها ما از تحریم‌ها را رفع می‌کند

در این جلسه محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بحث‌های مربوط به تحریم‌ها را رفع می‌کند اظهارداشت: تاکید ما بر این است که پروژه‌ها در راستا تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی باید منابع مالی پروژه‌ها را تامین کند، افزود: با هماهنگی و همکاری می‌توانیم اقتصاد استان و کشور را به خوبی مدیریت و از بحران‌های پیش‌رو عبور کنیم.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح