Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: ستاد راهبری طرح پیشرفت و آبادانی به زودی در دلفان تشکیل می‌شود. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید جعفری ظهر امرور در ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که با موضوع پیشرفت و آبادانی شهرستان دلفان در سالن جلسات استانداری لرستان تشکیل شد اظهارداشت: ما به درخواست استاندار لرستان از رئیس ستاد اجرای فرمان امام (ره) خواستیم تا بنیاد برکت به بحث دلفان ورود پیدا کند و در کنار استاندار و مجموعه دستگاه‌های اجرایی به نوعی مدیریت و راهبری طرح توسعه، پیشرفت و آبادانی دلفان را با محوریت اشتغال بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنر ما باید این باشد که بتوانیم مجموعه امکانات را به حرکت در بیاوریم و با هدایت استاندار در یک بازه زمانی مثلا سه ساله اقداماتی را در شهرستان دلفان به ثمر بنشانیم تا نتیجه آن رفع فقر، محرومیت و بهبود شاخص‌ها باشد اما بنیاد برکت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد چون نیازمند کار و خرد جمعی است.

مدیر عامل بنیاد برکت به شکل گیری ستاد راهبری طرح پیشرفت و آبادانی در شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: ریاست این ستاد با استاندار است و اعضای ستاد دستگاه‌های اجرایی هستند که در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.

وی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان را دبیر این ستاد دانست و عنوان کرد: در این ستاد امام جمعه و فرماندار حضور دارند و ما نیز در نقش قائم مقامی و دستیاری در کنار  استاندار به عنوان مدیر این طرح خدمت می‌کنیم.

جعفری بیان کرد: برای انجام این کار بنیاد برکت یک مدیر اجرایی در استان مستقر می‌کند و ستاد این طرح از هفته‌های آینده تشکیل می‌شود؛ معاونین استاندار رئیس این کمیته‌ها هستند و به تناسب موضوعیت و محوریت کمیته‌ها اعضا را مشخص می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد راهبری طرح پیشرفت و آبادانی در دلفان حدود چهار کمیته تخصصی دارد ، خاطرنشان کرد: در بخش‌های اجتماعی، آموزشی و فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری، اشتغال، زیر بنایی، عمران و آبادانی و بخش‌های حقوقی، امنیتی و حقوقی فعالیت‌ها دنبال می‌شود.

مدیر عامل بنیاد برکت تصریح کرد: شاخصه اصلی اعضای ستاد و این کمیته‌ها حضور مردم است، از هر  جامعه‌ای که بتوانیم نماینده‌ای در این کمیته‌ها داشته باشیم تبیین می‌کنیم و هر کاری هم که می‌خواهد در منطقه انجام شود یک گردش کاری خواهد داشت.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های شهرستان دلفان اظهارداشت: بر حسب تجربه برای اینکه یک رویکرد منطقه‌ای توسعه‌ای داشته باشیم و آن مشکلات دوباره تکرار نشود ما باید جایگاه و ظرفیت منطقه را ببینیم.

جعفری افزود: برای شناخت امکانات این شهرستان باید یک مشاور باشد که مشاور انتخاب شده است  و می‌تواند ظرف چند ماه آینده مطالعات را انجام دهد. مطالعات فاز به فاز در کمیته‌ها بررسی، تایید و نهایتا به تصویب ستاد می‌رسد و اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: این برنامه فصل الخطاب همه ما خواهد بود. برای اینکه جریانی در منطقه دلفان ایجاد و یک باور و عزم ملی در منطقه شکل بدهیم به طور یقین باید قبل از اینکه کار مشاور ارائه شود چند کار پیشرو و پیشگام در منطقه انجام دهیم که در این قضیه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند.

مدیر عامل بنیاد برکت بیان کرد: ما می‌توانیم از محل تفاهم نامه کمیته امداد و سپاه مبنی بر ساخت 800 واحد مسکونی در لرستان، بخشی را در شهرستان دلفان عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت هم اکنون در دلفان و کوهدشت فعالیت‌های حوزه اشتغال خود را رشوع کرده است. با استاندار لرستان صحبت شده تا شهریور ماه امسال برنامه‌های حوزه اشتغال دلفان را عملیاتی کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک عضو و جز از آن مجموعه راهبری دلفان حضور پیدا می‌کنیم و با توجه به تجربه‌ای که در رویکرد توسعه منطقه‌ای داریم این تجربه را با هم افزایی در دلفان عملیاتی می‌کنیم و به طور یقین ما برای این کار باید رویکرد قرارگاهی، عملیاتی و جهادی داشته باشیم و پس یک مقداری از این میز و صندلی‌ها باید فاصله بگیریم و وارد میدان عمل و عملیات شویم.

وی اظهارداشت: ما کار را با برنامه و طرح پیش می‌بریم و این برنامه و اقدام پایش می‌شود. اگر پایش و رصد نشود هیچ کارایی ندارد. این پایش انجام می‌شود تا کاری که در دلفان انجام می‌دهیم قابل تکثیر باشد و در سه سال دوم بتوانیم در کل استان اجرایی و تکرار کنیم.

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: برای تحقق برنامه‌های این ستاد مردم باید پای کار بیاین چون یکی از دلایلی که ما نتوانستیم در بحث  توسعه موفق شویم این بوده که نشستیم و برای کسانی تصمیم گرفتیم که از خودشان  نظری نخواستیم.

وی بخشی نگری و عدم شبکه سازی را از دیگر عوامل عدم توسعه دانست و عنوان کرد: ما جریان توسعه از گفتمان را در منطقه ایجاد نکردیم، کشورهای که عقب تر از ما بودند ولی همین برنامه‌ها را اجرا کردند اکنون موفق تر از ما هستند و توانتسند محرومیت را از بین ببرند. آنها مردم را پای کار آوردند و به جای اینکه به دنبال صنایع بزرگ باشند به دنبال صنایع خرد و متوسط بودند.

جعفری گفت: تمام بحث اجتماعی حول بحث اقتصادی است بنابراین اگر در منطقه کاری برای مردم انجام دهیم و درآمد و معیشت پایدار داشته باشند  بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز کم می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»