Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علیرضا منظری، معاون اسبق سازمان هواپیمایی درباره ممنوعیت صدور بلیت یک‌طرفه به مقصد صربستان و گرجستان برای اتباع ایرانی و الزام تهیه بلیت برگشت،‌ اظهار داشت: برای اخذ ویزا تهیه بلیت برگشت یک الزام است اما از آنجایی که با برخی از کشورها مانند گرجستان و صربستان لغو روادید هستیم این کشورها می‌توانند این مقررات را درباره برخی از کشورها وضع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اقدام گرجستان و صربستان غیر قانونی نیست و برای جلوگیری از ورود مهاجران و کنترل ورود و خروج مسافران دست به این اقدام زده است و یک رفتار معمولی در دنیاست و این اقدام یک راهکار در برابر جلوگیری از ورود مهاجران از کشورهایی است که با آن لغو روادید هستند.
منظری همچنین درباره احتمال تهاتر نفت ایران با سوخوی روسی اظهار داشت: سوخو می‌تواند یکی از کالاهایی باشد که در لیست تهاتر با نفت ایران قرار دارد. در سال‌های گذشته هم تهاتر نفت با سوخو مطرح بود و پیشنهاد جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه سوخو هواپیمای جدیدی است که دولت روسیه قصد حمایت از آن را دارد و به دنبال بازارهای صادراتی برای فروش این هواپیماها هستند،‌گفت: یکی از راه‌های فروش سوخو می‌تواند تهاتر آن با نفت باشد.
معاون اسبق سازمان هواپیمایی ادامه داد: اواخر سال گذشته یک فروند سوخو-100 برای نمایش توانمندی‌ها وارد ایران شد و برخی از مسئولان شرکت‌های هواپیمایی بازدیدهایی از این هواپیما داشتند. هنوز قیمت قطعی این هواپیما مشخص نیست چراکه به نوع قرارداد و میزان امکانات و آپشن‌های آن بستگی دارد و می‌تواند سیار و متغیر باشد.
وی تاکید کرد: یکی از عواملی تاثیر گذار در تعیین قیمت هواپیمای سوخو، نوع موتور آن است که مجهز به موتور روسی یا غربی باشد.
منظری افزود: روسیه می‌تواند برای دور زدن اخذ مجوز اوفک از موتورهای روسی برای هواپیمای سوخو استفاده کند. هواپیمای سوخو هر چند دارای موتور غربی است اما برای اینکه اجازه فروش به ایران را داشته باشد باید از موتور روسی برای این هواپیما استفاده شود.
وی همچنین با بیان اینکه بخش خصوصی و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند وارد کننده سوخو به جای پول نفت باشند، گفت: در جریان تهاتر نفت با کالا واردکنندگان اقلام مورد نیاز شرکت‌های بخش خصوصی خواهند بود که این موضوع شامل حال واردات سوخو هم می‌شود بنابراین این یک همکاری سه جانبه بین دولت ایران،‌بخش خصوصی ایرانی و روسیه است.
منظری افزود: حال باید روش خرید سوخو بین شرکت‌های ایرانی و دولت ایران مشخص شود احتمالا اینگونه خواهد بود که در برابر نفت سوخو وارد و به شرکت‌های هواپیمایی به فروش برسد. البته شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر مستثنی از این جریان خواهد بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سوخو تهاتر نفت در برابر کالا نفت سازمان هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه عنوان کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیرو‌ها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را رد کرد
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه