Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:10:57 GMT

اعتصاب کارکنان اروپایی شرکت آمازون

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۸۱۵۷

اعتصاب کارکنان اروپایی شرکت آمازون

کارکنان شرکت فروش اینترنتی آمازون در لهستان، آلمان و اسپانیا در اعتراض به شرایط کاری خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیروز کارکنان بخش بسته بندی و توزیع نمایندگی آمازون در اسپانیا دست از کار کشیدند و تهدید کرده‌اند که فردا نیز دست به اقدام مشابهی خواهند زد. این اعتصابات در ادامه اعتصابات این کارکنان در ماه مارس سال جاری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان به مساله دستمزدهای خود که آخرین بار در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت اعتراض دارند.

آنا برسرلو - از اعضای اتحادبیه کارگری - گفت حدود ۸۰ درصد کارکنان این بخش دست از کار کشیدند. در عین حال اتحادیه وردی در آلمان نیز اعلام کرد که کارکنان آمازون در این کشور و لهستان به اعتراضات کارگری اسپانیا در اعتراض به شرایط کاری انجام می‌شود. کارکنان به جز دستمزدها به مجبور شدن به ایستادن‌های طولانی مدت، طی مسافت‌های طولانی و وظایف کاری طاقت فرسا معترضند. وردی به تعداد کارکنانی که انتظار دارد در اعتصابات شرکت کنند، اشاره‌ای نکرده است.

شعبه اسپانیا آمازون اعلام کرده است دستمزدهای مناسبی به بخش لجستیکی خود پرداخت کرده است اما با این حال اخیرا ۲.۵ درصد دستمزدها را افزایش داده است و در نظر دارد دستمزدها را تا چهار سال آینده ۵.۶ درصد دیگر افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمازون اعتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی