Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه هم اندیشی شورای مرکزی مجامع اول و دوم و معاونان امور جوانان استان‌ها، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت تقارن این جلسه را با این دهه به فال نیک گرفت و با بیان اینکه نگاه مدیران ارشد جمعیت هلال احمر این است که هیچ سازمانی بر دیگری اولویت ندارد و ما یک مجموعه واحد هستیم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک ارگان فرهنگی، اجتماعی و در عین حال امدادی است، یعنی علاوه بر وظیفه امداد و نجات در حوزه فرهنگ نیز وظایفی برعهده دارد که توانمندسازی جوانان از وظایف بسیار مهم و سنگین جمعیت هلال احمر به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیوندی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هیچ ارگان مستقلی در حوزه جوانان وجود ندارد، تصریح کرد: با ادغام وزارت جوانان با وزارت ورزش عملا در فضای موجود تنها ارگانی که به شکل جدی در حوزه جوانان وظایفی را برعهده دارد، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است. بنابراین شایسته است که وظایف خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهیم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان جمعیت با سابقه درخشان ۷۰ ساله، افت و خیز‌هایی داشته و تلاش‌های بسیاری برای ارتقای فعالیت‌های آن صورت گرفته، اما راه‌های نرفته فراوانی وجود دارد که باید با انگیزه و انرژی بیشتری دنبال شود.

هلال احمر؛ چتری برای تمام جوانان

پیوندی با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر، محلی است که جوانان می‌توانند نقش مهمی را به عنوان دلسوز نظام و کشور ایفا کرده و ایده‌ها و خلاقیت خود را در این سازمان متجلی کنند، تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان جمعیت هلال احمر وظیفه داریم چتری باشیم برای همه جوانان کشور که علاقه مندند در چارچوب مقررات این سازمان فعالیت کنند؛ توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند. باید زمینه و بستر لازم را فراهم کرده و با گسترده‌تر و جذاب‌تر کردن این چتر، سازمان جوانان هلال احمر را به محفلی برای حضور بیشتر و با طراوت‌تر جوانان تبدیل کنیم. همچنین باید با استفاده از نظر متخصصان علوم اجتماعی و تجربیاتی که در سایر کشور‌ها وجود دارد، راه‌های جذب جوانان پرشور و با ایده‌های جدید را پیدا کنیم و با یک برنامه ریزی دقیق و با دیدی همه جانبه، این حوزه را آسیب شناسی و راه‌های مثبت را تقویت پیدا کنیم تا از این نیروی خلاق و پرشور بتوانیم به تناسب توانایی‌ها و انگیزه‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

برنامه ریزی برای تقویت درگاه ورودی جمعیت

پیوندی با اشاره به اینکه سازمان جوانان درگاه ورودی جمعیت است و ما اگر به دنبال تقویت جمعیت هلال احمر هستیم، باید روی سازمان جوانان سرمایه گذاری کنیم، افزود: این سیاست کلی و دیدگاه همه مدیران ارشد جمعیت است و ما باید به دنبال جذب جوانان با انگیزه و پرشور در همه مقاطع تحصیلی باشیم.

وی گسترش کانون‌های دانشجویی و جوانان در تمام مراکز آموزشی و فرهنگی و توجه ویژه به جوانان را منتج به کار‌های بسیار بزرگ در سطح جامعه دانست و افزود: اعضای کانون‌های جوانان و دانشجویی هلال احمر می‌توانند در مردم نفوذ بالایی داشته باشند و ما هم می‌توانیم از طریق این کانون‌ها در بین مردم نفوذ کنیم و همه را به انجام فعالیت‌های بشردوستانه ترغیب کنیم. این اقدامات، تحرک جدی تر، قدرتمندتر و با شتاب بیشتری را می‌طلبد که ما با کمک مسئولان سازمان جوانان باید به جنبش ایجاد شده سرعت بیشتری بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه فعالیت در هلال احمر روح داوطلبانه دارد، خاطرنشان کرد: همین روحیه داوطلبانه است که هلال احمر را با طراوت و شاداب کرده و ما وظیفه داریم این روحیه را در جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان، و دیگر مجموعه‌های هلال احمر حفظ و تقویت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت