Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با بیان اینکه 30 میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی، به آنها مراجعه کرده‌اند، گفت: بعد از فیلترینگ تلگرام تنها 10 درصد حجم بازدید از تلگرام از طریق فیلترشکن‌های خارجی بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال شخصی‌اش در نرم‌افزار سروش نوشت: «اگر چه اعطای اینترنت بدون فیلتر به هاتگرام و تگرام طلایی به منظور دور زدن فیلتر تلگرام ضربه سختی به پیام‌رسانهای داخلی وارد کرد اما این واقعیت را نیز اثبات کرد که بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی به آنها مراجعه کرده‌اند و در واقع با یک رفتار معنادار فیلترشکن ایرانی را بر فیلتر شکن خارجی ترجیح داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی آمار ترافیک درگاه بین المللی اینترنت کشور بیانگر این واقعیت است که بعد از فیلتر تلگرام تنها ده درصد حجم بازدید از تلگرام از طریق فیلترشکن‌های خارجی بوده است. این آمار نشان می‌دهد که مشکل کاربران ایرانی در مراجعه به پیام‌رسانهای خارجی مشکل امنیتی نیست. مردم علی‌رغم تبلیغات گسترده دشمن به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران کاملا اعتماد دارند و نرم‌افزارهای داخلی را بر خارجی ترجیح می‌دهند.

این رفتار مردم یک پیام برای مسئولین فضای مجازی کشور دارد و آن این است که به جای سرمایه‌گذاری برای دسترسی کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های خارجی همه تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی بکار گیرید.

اگر سرمایه‌گذاری که دولت بر روی فیلترشکن هاتگرام و تلگرام طلایی انجام داد، صرف پیام‌رسانهای داخلی می‌شد، امروز به جای اینکه شاهد مهاجرت 40 درصدی کاربران تلگرام به پیام‌رسانهای داخلی باشیم شاهد مهاجرت 90 درصدی آنها بودیم. در عین حال دشمن به داده‌های عظیم (big data) کشور دسترسی نداشت و از شر استثمار و استعمار نوین شبکه‌های اجتماعی خارجی در امان بودیم.»

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس

بر اساس آخرین آمار دریافتی تعدادکل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، سه رقمی شد و از یک صد مذاکره گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) در حالی آغاز به کار کرد که غرفه استان فارس همچنان پر رونق میزبان مسئولان ارشد کشور و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود. بر اساس آخرین آمار دریافتی تا بعدازظهر دیروز، 10 اردیبهشت‌ماه تعداد کل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس سه رقمی شد و از یکصد مذاکره گذشت.

ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس در بخش‌های مختلف به شکلی است که چشم هر بیننده و مراجعه کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

«میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور»، «محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی»، «حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی»، «عباسی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور»، «فولادگر، معاون کسب و کار وزیر صمت»، «علیخانی رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور»، «رئیس میزصادرات سازمان توسعه و تجارت ایران»، «دبیر دوم سفارت سنگال»، استاندار بوشهر، تعدادی از معاونان استانداری‌های بوشهر، سمنان و قزوین به همراه مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ تأمین مالی کشور و یک هیئت مذاکره کننده بزرگ روسی از نزدیک با توانمندی‌های استان فارس آشنا شدند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) ابتدای هفته جاری با حضور فارس و 30 استان دیگر کشور در محل نمایشگاه‌های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در حالی بعد از ظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد که تا بعدازظهر دیروز در این رویداد 20 محصول جدید استان فارس در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی و چندین تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه 5 روزه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تأکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌ است.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها