Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:54:37 GMT

نداشتن مهارت از عوامل بيکاري است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۶۴۳

نداشتن مهارت از عوامل بيکاري است

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا- استاندار البرز با اشاره به اهميت مهارت آموزي و تخصص براي جوانان جوياي کار گفت: نداشتن مهارت از علل و عوامل افزايش بيکاري در جامعه است.

به گزارش ايرنا، دکتر محمدعلي نجفي در نشست فوق العاده شوراي اشتغال که عصر سه شنبه در سالن شهداي دولت استانداري البرز برگزار شد با بيان اينکه در استان عزم ويژه اي براي اشتغالزايي در مسئولان ايجاد شده، افزود: يکي از خلاهايي که در کشور و بخصوص البرز وجود دارد، عدم مهارت کافي متقاضيان اشتغال براي ورود به بازار کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه بهره وري افراد ماهر نسبت به غيرماهر 16 برابر است، ادامه داد: ترويج مهارت يکي از بزرگترين دغدعه هاي کشور است و در البرز با توجه به ظرفيت هاي سازمان فني حرفه اي اقدامات خوبي در دستور کار قرار دارد.
نجفي گفت: سال گذشته فراتر از تعهداتي که به استان ابلاغ شده بود 53 هزار اشتغال ايجاد شد که حاصل تلاش جمعي مسئولان و مديريت و نظارت مستمر بود.
وي افزود: حدود 100 هزار واحد صنفي در البرز فعال است که فرصت بزرگي براي اشتغالزايي محسوب مي شود.
استاندار البرز با بيان اينکه انسان ماهر داراي سلامت و اعتماد به نفس بيشتري براي دستيابي به اشتغال است، اضافه کرد: ضعف فارغ التحصيلاني که جوياي کار هستند عدم مهارت کافي است.
وي گفت: در جلسه چند ساعته در مورد بازآفريني شهري که به رياست رييس جمهوري برگزار شد، يکي از طرح هايي که مورد بررسي، اشتغالزايي در بحث مسکن بود که با پويايي در اين امر رکود مسکن نيز از بين مي رود.
نجفي افزود: اتاق اصناف معمولا حضور فعال دارند و انتظار مي رود که با تعامل ويژه در راستاي ايجاد اشتغال همراهي کند.
وي با بيان اينکه مهاجرت بالا و افزايش سريع جمعيت نيازمند تدبير ويژه اي براي ايجاد بسترهاي اشتغال است خاطرنشان کرد: اين امر نيازمند برنامه ريزي صحيح براي قشر آسيب پذير مهاجران است.
استاندار البرز گفت: در هفته چند جلسه در حوزه اقتصاد مقاومتي در البرز برگزار مي شود که مديران بايد هوشمندانه در اين راستا اقدام کرده و رتبه هاي کشوري را دنبال کنند.
وي افزود: با ايجاد بسترهاي اشتغال و اجراي طرح هاي اين حوزه، درصدد مهاجرت معکوس روستاييان هستيم.
نجفي تاکيد کرد: ادارات تامين اجتماعي و ماليات  در شرايط کنوني شرايط را براي مردم سخت تر نکنند، اقدامات نسنجيده تبعات خوبي در بر نخواهد داشت.
وي گفت: از اين دستگاه ها انتظار مي رود که در اين برهه حساس که چالش هاي متعددي براي مردم و مسئولان وجود دارد، حتي اجراي قانون نيز در موارد ويژه با تعامل و مشارکت مسئولان صورت گيرد.
7411/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربابجان‌غربی گفت: شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس است.

سردار رحیم جهانبخش افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری شب گذشته در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جهانبخش تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعاً اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ویژه نامه جام جم البرز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی