Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@15:53:22 GMT

قرائت آخوندی از قراردادهای خرید هواپیما

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۳۳۶۸

در حالی که مشاور بین الملل وزیر راه، چندی قبل از ابطال مجوز اوفک برای خرید هواپیماهای برجامی خبر داده بود، آخوندی اعلام کرده است قراردادهای خرید هواپیما لغو نشده بلکه تنها امکان اجرا ندارند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرائت جدیدی از ابطال مجوز اوفک در سری جدید تحریمهای دولت ترامپ علیه ایران ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص قراردادهای خرید هواپیما از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بیان کرد: تمامی قراردادهای ما هم‌اکنون از جهت حقوقی محفوظ بوده و باطل نشده است، اما هم‌اکنون اجازه اجرا ندارد که در صورت تغییر سیاست‌ها می تواند مجددا عملیاتی شود!

مشاور آخوندی: مجوز قبلی اوفک باطل شده است
این در حالی است که اصغر فخریه کاشان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل 13 تیرماه جاری در گفت وگو با خبرنگار مهر از ابطال مجوز اوفک خبر داده و گفته بود: مجوز قبلی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) برای فروش همه هواپیماهای برجامی باطل شده است.

خوانش جدیدی که آخوندی از ابطال مجوزها ارائه کرده، در حقیقت همان معنی لغو کامل قراردادها را می دهد. ولی وزیر راه و شهرسازی حاضر نیست ابطال مجوز اوفک برای فروش ۱۸۹ فروند ایرباس، بوئینگ و ای تی آر باقی مانده را به معنی لغو قرارداد ایران با این سه هواپیماساز اروپایی ـ آمریکایی تلقی کند.

مدیرعامل بوئینگ: حتی یک فروند به ایران نمی دهیم
همچنین بر اساس اعلام نیویورک تایمز، موریس مولیِنبرگ مدیرعامل شرکت آمریکایی هواپیماسازی بوئینگ در ۱۹ خرداد ماه امسال در نشست باشگاه اقتصادی واشنگتن اعلام کرد: تابع تصمیمات دولت آمریکا هستیم و علی رغم ضرر ۲۰ میلیارد دلاری از محل عدم انجام قرارداد ساخت و فروش هواپیما به ایران، حاضر نیستیم حتی یک فروند از هواپیماهای مذکور در قرارداد را به ایران تحویل دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس: قرارداد با ایرباس و بوئینگ ایراد دارد
اینگونه به نظر می رسد که گرچه آخوندی سعی داشته با این اظهار نظر، کورسوی امیدی برای احتمال انجام قرارداد خرید هواپیمای نو از غول های هواپیماسازی اروپا و آمریکا باقی بگذارد، اما بر اساس آنچه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس چندی پیش در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد ، لغو مجوز اوفک به معنی لغو کل قرارداد است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید حقوقی بودن مالکیت چت‌های حاضر در ایران گفت: در حال حاضر جت‌های فعال در ایران به هیچ وجه کاربری شخصی ندارند و از آن‌ها فقط برای جا به جایی مسافر استفاده می‌شود.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اخیراً در فضای رسانه‌ای کشور خبری از قول رئیس سازمان هواپیمایی کشور منتشر شد در آن مطلب این مقام مسئول از آزاد شدن خرید جت برای عموم مردم خبر داده بود. این موضوع واکنش‌های زیادی را با خود همراه کرد که بعضی از آن‌ها جنبه طنز و برخی دیگر هم ماهیتی انتقادی و یا حتی تخریبی داشته است.


«جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور پیرامون این موضوع به بازارنیوز گفت: در حال حاضر ما هواپیمای جت شخصی با مالکیت حقیقی نداریم، اما در بخش سبک و نیمه سبک هواپیما‌هایی هستند که تحت مالکیت اشخاص حقیقی و یا حقوقی قرار دارند که اکنون در آموزشگاه‌ها برای تعلیم خلبانی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور افزود: در حال حاضر تعداد هواپیما‌های فوق سبک کشور تقریباً ۲۵۰ فروند است که همانگونه در ابتدا به آن اشاره شد اکثر آن‌ها صرفاً برای آموزش افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته بعضی از آن‌ها استفاده شخصی هم دارند، ولی محل دریافت خدمات آن‌ها صرفاً به امکان خاص خلاصه می‌شود؛ به عبارتی دیگر، این نوع هواپیما‌ها خدمات فرودگاهی، ناوبری، تامین سوخت و در نهایت تعویض قطعات را فقط از سوی آموزشگاه‌های خلبانی که از طرف سازمان هواپیمایی کشور مجوز دریافت کرده‌اند، اخذ می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: جت‌های شخصی حاضر در کشور مالکیت حقیقی یا بیان ساده‌تر فردی ندارد، بلکه مالکیت آن‌ها فقط حقوقی و برای شرکت و یا سازمان‌ها است. این اشخاص حقوقی شامل، شرکت‌های هواپیمایی و یا موسسات اجاره دهنده این نوع هواپیما‌ها می‌شود. در حال حاضر فعالیت این نوع موسسات زیر نظر سازمان هواپیمایی بوده و حتی تبلیغات آن‌ها در بعضی موارد مانند نمایشگاه‌هخای تخصصی و یا سایت‌های اینترنتی قابل مشاهده است.


یازرلو در پایان تاکید کرد: جت‌های فعال در ایران کاربری شخصی ندارند و از آن‌ها فقط برای جا به جایی مسافر استفاده می‌شود. بهره‌برداری شخصی از این نوع هواپیما‌ها یک گزاره کاملاً غلط است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: هواپیمایی ، جت شخصی ، سازمان هواپیمایی ، شرکت هواپیمایی ، جعفر یازرلو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9o

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند