Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ارتش پاکستان بیانیه مشترکی صادر کردند .
در بیانیه مشترک سردار سرلشکر باقری و ژنرال قمر جاوید باجوا که در پایان سفر رییس ستاد کل کشورمان به پاکستان صادر شد آمده است : دو کشور درخصوص رسیدن به یک چارچوب جامع نظامی برای همکاری دو جانبه در حوزه امنیتی و مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به تفاهم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه با اشاره به اهمیت منطقه ای و تاثیرگذاری سفر آقای باقری در جهان اسلام آمده است : این چارچوب به طور اختصاصی بر توسعه هماهنگی مرزی برای رسیدن به اهداف یک مرز صلح و تجاری - دوستی و جلوگیری از پدیده های غیرقانونی مانند قاچاق موادمخدر و انسان متمرکز خواهد شد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است : طرفین توافق کردند گفتگوهای مداوم و چند مرحله‌ای و همکاری مشترک عملیاتی و تاکتیکی برای توسعه فضای امنیتی منطقه مجاور مرز ایران و پاکستان ادامه یابد .
همکاری و بهره گیری از روش های بین المللی و قوانین منطقه ای از سوی ارتش دو کشور برای دست یابی به امنیت مرزی از دیگر مفاد این بیانیه مشترک است .
در این بیانیه نیروهای مسلح ایران و پاکستان همچنین به گشت زنی منسجم و مراقبت مشترک طرفین در امتداد خط مرزی بین المللی به عنوان گام مثبت اولیه تاکید و در خصوص حفظ همکاری پلیس مرزی و نیروهای امنیتی در حوزه اطلاعات برای مقابله با تهدیدات مشترک توافق کردند.
در بیانیه مشترک رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ارتش پاکستان هم چنین آمده است طرفین اجازه نخواهند داد از خاک کشورشان برای تجاوز به خاک دیگری استفاده شود.
عملیاتی کردن سریع تفاهم نامه اصولی دو خط مرزی در پیشین - مند و گبد- ریمدان و توسعه راه های همکاری در حوزه‌های ظرفیت ساخت، اشتراک تجربیات و ارتباط چند لایه برای مدیریت موثر شرایط اضطراری از دیگر مفاد این بیانیه است .
طرفین همچنین بر تعهدات شان و مسئولیت مشترک برای ارتقا و کمک موثر به صلح و ثبات در منطقه به خصوص در مقابله با تهدید تحمیلی تروریست‌های فراملیتی مانند داعش تاکید کردند .
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر سه روزه به پاکستان با مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی این کشور دیدار و بر توسعه مناسبات و همکاری ها تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایران پاکستان تروریسم سرلشکر باقری ژنرال قمر جاوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • پولشویی
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری