Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@16:53:32 GMT

مهمترین خبرهای جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۴۸۲۳

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، مهمترين رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است .

ايران

- سفیر اتریش در ایران از ضرر و زیان شرکت های اروپایی به علت کاهش صادرات به ایران خبر داد. 

ـ در بیانیه مشترک سرلشکر باقری و ژنرال قمر جاوید اعلام شد ایران و پاکستان درخصوص رسیدن به یک چارچوب جامع نظامی برای همکاری دو جانبه در حوزه امنیتی و مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به تفاهم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از سفری 3 روزه به پاکستان دیشب اسلام آباد را ترک کرد.

ـ کمالوندی مسئول بلند پایه ایرانی گفت : در صورتیکه مذاکرات با اروپا ییها برای نجات توافق هسته ای به شکست بیانجامند، تهران آماده آن است که فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را به سطح بالاتری ارتقا بدهد.

ـ موسوی مدیرکل توسعه پایدار وزارت خارجه: نشست ریزگردها در سازمان ملل با تقدیر از تلاش های ایران برای مقابله با این معضل همراه بود.ائتلافی از کشورها علیه ریزگرد ها تشکیل می شود.

ـ دو ظرف از تپه گیان نهاوند (همدان) با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و رئیس موزه هنرهای شرقی مسکو در سالن ایران به نمایش در آمد.در موزه دولتی هنرهای مردم شرق در مسکو ، چهار سالن به آثار ایرانی اختصاص داده شده که در مجموع حدود 200 اثر از ایران باستان تا دوره قاجار را در خود جای داده اند.

ـ امین میرزاده کشتی گیر وزن ۱۳۰ کیلو گرم کشورمان چهارمین مدال طلای کاروان کشتی فرنگی جوانان کشور مان در مسابقات آسیایی را به دست آورد .چهار مدال طلا و یک نقره دستاورد تیم ایران در نخستین روز مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا بود و هر پنج فرنگی کار کشورمان دیروز فینالیست شدند.

سرزمينهاي اشغالي

ـ نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی از تعهد پایدارآمریکا و شخص ترامپ به امنیت این رژیم قدردانی کرد.

ـ گزارشها از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک های صهیونیست نشین بلندی های اشغالی جولان حکايت دارد.

بين الملل

ـ اجلاس سران پنج کشور حاشیه دریای خزر 12 اوت (برابر با 21 مرداد) در شهر اکتائو قزاقستان برگزار خواهد شد .

آمريکا

ـ هزاران نفر از کارکنان شرکت آمازون در اعتراض به شرایط نامناسب کاری اعتصاب کردند.

ـ چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا در ادامه انتقادات خود از اظهارات ترامپ در جریان نشست مطبوعاتی اش با ولادیمیر پوتین، با ابراز نگرانی از محتوای مذاکرات رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور روسیه در پشت در های بسته، گفت: آیا کسی باور می کند که ترامپ در نشست خود در پشت درهای بسته با پوتین موضعی سخت تر نسبت به آنچه که در انظار عمومی از خود نشان داد، اتخاذ کرده باشد؟

ـ پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به لزوم اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه گفت ما در کنار متحدانمان در ناتو و همه کشورهای دیگری می ایستیم که با تجاوز روسیه مواجه هستند.

ـ نانسی پلوسی رئیس فراکسیون اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا امتناع ترامپ از مسئول دانستن پوتین در موضوع مداخله در انتخابات سال 2016 را اقدامی کاملا شرم آور دانست.

ـ ایالت تگزاس آمریکا مردی را به اتهام قتل مالک یک فروشگاه در جریان سرقت از آن در سال 2004 اعدام کرد

ـ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با پذیرفتن دخالت روسیه در انتخابات گفت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هلسینکی نتوانستم به درستی منظور خود را درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بیان کنم.

ـ سناتور میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا گفت آمریکا به معاهده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بها می دهد؛ کشورهای اروپایی دوستان آمریکا هستند ولی روسیه دوست ما نیست.این سخنان مک کانل پاسخی به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که گفته بود مذاکراتش با پوتین بهتر از مذاکراتش با سران ناتو بوده است.

ـ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت امیدوار است ایران در یک مقطع با آمریکا تماس بگیرد و شاید ما بتوانیم به توافق جدیدی برسیم و شاید هم نتوانیم.

ـ رییس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: ملاقات بین من و رئیس جمهور پوتین، بجز در رسانه های خبری جعلی بسیار موفقیت آمیز بود.

روسيه
ـ وزارت دفاع روسیه ضمن تاکید بر آمادگی اجرای عملی توافقنامه هایی که در نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی - فنلاند بدست آمد،گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد در زمینه ی پیمان استارت - سوریه و امنیت جهانی تماس هایش را با طرف آمریکایی افزایش دهد.

مصر
ـ ­پارلمان مصر قانونی تصویب کرده است که به دولت برای مسدود کردن حساب های رسانه های اجتماعی و مجازات خبرنگارانی که خبرهای جعلی منتشر کنند، اختیارات گسترده ای می دهد.

عراق
ـ حیدر العبادی نخست وزیر عراق در خلال دیدار از مقر فرماندهی کل سازمان بسیج مردمی و گفتگو با ابومهدی المهندس جانشین رئیس این سازمان، از نیروهای امنیتی خواست در حمایت از بازسازی و آبادانی عراق و حفظ وحدت و همکاری بین شهروندان و دستگاه های امنیتی مشارکت داشته باشند. 

ـ الحسینی سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق با تأکید بر حمایت گروه های مقاومت از مطالبات مشروع تظاهرکنندگان عراقی گفت: آمریکا و عربستان قصد دارند با وارد کردن فتنه گران به صف تظاهرات، گروه های مقاومت عراقی را به لحاظ امنتیتی تحت فشار قرار دهند.

اروپا
ـ آلمان و اتحادیه اروپا همزمان با پیگیری بهره برداری از خط لوله گازی «نورد استریم 2»، گفتگوها درباره ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین را آغاز کردند.

ـ رئیس جمهور فرانسه دلیل عدم کارکرد مناسب اتحادیه اروپا را وجود اختلافات بین کشورهای عضو توصیف کرد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهمترين اخبار جهان ايران اروپا صادرات بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!