Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب سبز با اشاره به نقش احزاب در کاهش تنش ها و اختلافات در جامعه گفت: خانه احزاب در دور جدید مطالبات بر زمین مانده گروه های سیاسی را دنبال کند.

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز در مورد پایان دوره ششم فعالیت خانه احزاب و آغاز دور جدید از بیست و ششم مرداد به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: خانه احزاب سه ماموریت مهم دارد که یکی از آنها دفاع از حقوق صنفی احزاب در کشور و رسیدگی به مطالبات آنها از حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر جایگاه بسیار مهمی دارد که قانون آن را بر عهده خانه احزاب گذاشته است اما متاسفانه در این زمینه هنوز کار جدی شکل نگرفته است.

 

این فعال اصولگرا با اشاره به موضوع یارانه ها برای احزاب اظهار کرد: بحث یارانه ها هنوز در خصوص احزاب بلاتکلیف مانده است.

 

دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه موضوع تطبیق احزاب با قانون جدید و اصلاح قانون احزاب از دیگر وظایفی بود که تلاش های خوبی در این زمینه انجام گرفت، گفت: خانه احزاب دیدگاه ها و نظرات خود را به وزارت کشور اعلام کرد و همکاری های لازم را در این بخش انجام داد اما هنوز به نتیجه نرسیده است. به نظر می رسد باید اقداماتی که توسط کمالی، رییس دور ششم انجام شده است در دور هفتم به نتیجه برسد.

 

کنعانی مقدم در مورد ایجاد یک اتاق فکر برای مشارکت سیاسی مردم و توسعه سیاسی در خانه احزاب گفت: رسالت دیگر خانه احزاب ایجاد اتاق فکر برای شکل گیری اراده سیاسی توسط احزاب در کشور است تا احزاب بتوانند در تصمیمات سیاسی کشور اثرگذار باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: خانه احزاب با حضور تمام احزاب، سلایق و تفکرات می تواند کمکی برای دولت و تضارب آرا باشد اما امکانات لازم و بودجه مورد نیاز در این خصوص در اختیار خانه احزاب قرار نگرفته است و بر همین اساس نتوانسته است اقدام فراگیر ملی انجام دهد.

 

این فعال اصولگرا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش خانه احزاب در کاهش التهابات جامعه اینگونه توضیح داد: خانه احزاب می تواند اقدام جدی و موثری در کاهش تنش ها و اختلافات و مسایلی که منجر به آسیب به وحدت ملی است، داشته باشد.

 

وی ادامه داد: ما پیشنهادمان در دوره قبل این بود که یک شورای گفتگوی ملی ایجاد کنیم و احزاب و تشکل های سیاسی در این شورا حضور فعال داشته و به دولت راهکار ارایه دهند و مانع از ایجاد چالش ها و بحران های سیاسی در کشور شوند و اختلافات را در داخل گروه ها حل کنند و به سطح جامعه انتقال ندهند. این موضوع کلیاتش در دوران ریاست کمالی بر خانه احزاب تصویب شد اما عملا احزاب نتوانستند این میز گفتگو را ایجاد کنند.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مجلس جشن های دهه کرامت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترامپ مساجد حج شورای نگهبان مطالبه کنعانی مقدم خانه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور