Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  در پاسخ به این سوال که میزان استفاده کمیته امداد از انرژی های پاک و تجدیدپذیر چقدر است، گفت: کمیته امداد از معدود نهادهایی است که درصدی از انرژی‌ مصرفی خود را از پنل های خورشیدی و سوخت پاک تامین می کند.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی های تجدیدناپذیر و سوخت فسیلییکی از مهم ترین اولویت های کاری کمیته امداد است و در این زمینه استفاده از پنل های خورشیدی در برخی از مراکز کمیته امداد به صورت عملیاتی درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح با اشاره به هزینه بالای مصرف انرژی برای خانواده مددجویان گفت: تجهیز منازل مددجویان به پنل های خورشیدی یکی از برنامه های کمیته امداد است که در برخی از استان ها اجرایی شده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: ایجاد سامانه انرژی پاک علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز منازل مددجویان، بهره اقتصادی نیز برای آنان داشته و آنان را از پرداخت هزینه برای تامین انرژی معاف می کند.

گفتنی است بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۹۵ همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر و انرژی های پاک تامین کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انرژی کمیته امداد صرفه جویی خانواده دولت دستگاه های دولتی انرژی برق خانواده دستگاه های دولتی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.

همایون حائری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.  

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم