Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@18:17:45 GMT

فروش موبایل نصف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۸۸۲۰

فروش موبایل نصف شد

رکنا: رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی گفت: از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز و واردات با ارز 4200 تومانی 60 شرکت از ما درخواست مجوز خدمات کردند تا بتوانند تلفن همراه وارد کنند که اسامی 30 شرکت در لیست نهایی که ارز گرفته بودند وجود داشت.

به گزارش رکنا، مهدی محبی در خصوص واردات موبایل گفت: همه شرکت‌های وارد کننده موبایل موظف هستند که مجوز خدمات را از اتحادیه دریافت کنند و در لیستی که از سوی وزارت ارتباطات اعلام شد تمامی آن شرکت‌ها این مجوز را دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی ادامه داد: از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز و واردات با ارز 4200 تومانی 60 شرکت از ما درخواست مجوز خدمات کردند تا بتوانند تلفن همراه وارد کنند که اسامی 30 شرکت در لیست نهایی که ارز گرفته بودند وجود داشت.

وی در خصوص افزایش قیمت در بازار Store با وجود ارائه ارز دولتی به وارد کننده‌ها گفت:جدا از اینکه عده‌ای از وارد کنندگان از این شرایط سوء استفاده کردند و با قیمت بالاتر محصولات خود را فروختند کاهش عرضه در بازار نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت داشت. وقتی نیاز بازار 3 میلیون گوشی است اما تنها اجازه واردات 700 هزار تلفن همراه داده می شود وضعیت بهتر از این نخواهد شد.

محبی تصریح کرد: مطابق قانون Law ما نمی‌توانیم در امور فروش دخالت کنیم و فقط در امور خدمات، اتحادیه ما می‌تواند پذیرای شکایت‌ها باشد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی ادامه داد: از موقعی که ارز تک نرخی شده است برخی از واردکنندها خدمات خود را به دیگر شرکت‌ها واگذار می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر و با دردسر کمتری گوشی‌های خود را وارد کنند. در واقع به نوعی خدمات گوشی‌های خود را برون سپاری می‌کنند که این امر با اطلاع وزارت صنعت است.

محبی در خصوص وضعیت کسبه و فعالین این حوزه گفت:وضعیت واقعا خراب است و خرید و فروش به حداقل خود رسیده است علاوه بر کمبود کالا قدرت خرید مردم نیز با گرانی ارز کاهش داشته یعنی الان میزان فروش ما نسبت به دو ماه پیش 50 درصد کاهش داشته است ضمن آنکه با انتقال موبایل از گروه کالایی یک به سه عملا دولت نشان دادند که واردات این کالا برای آنها اهمیتی ندارد.

وی تصریح کرد: وضعیت فعالان در این حوزه هر روز بدتر می‌شود نه جنس به اندازه کافی هست و نه مردم توانایی خرید دارند الان چند ماه است که اصطلاحا کسبه از جیب می‌خورند و اگر این وضعیت همینطور ادامه پیدا کند مجبور به تعطیلی می‌شوند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت بازار Store قانون Law ارز تلفن همراه موبایل واردات رئیس عکس قتل دختر حوادث جسد حوادث تهران اخبار تهران پسر جوان تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد