Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@14:02:31 GMT

اظهارات عارف درباره حذف کنکور

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۸۹۶۵

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: زمان حذف کنکور مشخص نیست و طبق قانون، باید امسال یا سال آینده کنکور حذف شود. ناطقان: محمدرضا عارف اظهار کرد: ارتقای رقابت‌های گروهی جزء برنامه‌های جدی ماست به طوری که بالا بردن سطح آموزش در مدارس برای رقابت سالم میان دانشجویان و دانش‌آموزان می‌تواند به ارتقای علم نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه «حذف کنکور قانون شده است»، افزود: چون قانون است به سمت اجرا شدن پیش رفته که تقریبا در بسیاری از رشته محل‌ها، ظرفیت موجود پاسخگوی نیاز دانش آموزان است ولی به طور طبیعی در برخی از رشته‌ها و بعضی از محل‌ها با توجه به علاقمندی بسیاری از داوطلبان برای پذیرش، باید ساز و کاری یافت شود که استرس را از دانش‌آموزان بگیرد.
عارف با بیان اینکه «روند حذف کنکور از مدت‌ها قبل مطرح بود»، گفت: باید اتکا بر روی سابقه علمی دانش‌آموزان گذاشته شود که سابقه علمی دانش‌آموز روی کارنامه است و زمانی به طور قطعی می‌توان این اقدامات را انجام داد که آزمون‌های دبیرستان‌ها به صورت استاندارد و توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده تا دانش‌آموزی با دغدغه یا مشکل در نحوه ارزیابی و تصحیح برگه روبرو نشود که امید است به این سمت پیش رویم تا همزمان با حذف کنکور تعادلی در این زمینه ایجاد شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: زمان حذف کنکور مشخص نیست طبق گفته قانون امسال یا سال آینده باید کنکور حذف شود، منتها باید ابزار عملی و ساز و کار جدی در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دیده شود که امید است به این سمت حرکت کنیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: محمدرضا عارف ، حذف کنکور سراسری ، وزارت آموزش و پرورش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محمدرضا عارف حذف کنکور سراسری وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ظهر امروز بیش از ۸۸ هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در آزمون دکتری ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کرده که تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا پایان ۱۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کریمیان تاکید کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت