Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  علی ابراهیمی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهربابک گفت: صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود اما از آن مهمتر ، جلوگیری از تخلفات ادارات دولتی و غیر دولتی در حوزه آب است که بسیاری از آنها در چاه موتورهای خود اضافه برداشت چشمگیر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین زراعت کار کارشناس مطالعات سفره های آب زیرزمینی آب استان کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران آب شهربابک با اشاره به اینکه شهربابک اولین شهر استان کرمان است که حفر چاه در آن از سال ۱۳۵۰ ممنوع اعلام شده است، افزود: منطقه شهربابک منطقه ممنوعه ای است که نباید اجازه حفر چاه جدیدی تحت هیچ شرایطی داده شود.

وی یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت آب را اقتصادی کردن آب و واقعی کردن قیمت آن عنوان کرد و افزود: راهکار دیگر حل مدیریت بحران آب جایگزین کردن محصولات کم آب با محصولات آب بر است که با نظارت دقیق و آموزش کشاورزان دربخش کشاورزی قابل کنترل است.

وی علت فاجعه بحران آب را کنترل و نظارت نداشتن مسئولان مرتبط در بخش کشاورزی و صنعت دانست و افزود: عمق فاجعه بحران آب تا حدی است که تمام مسئولان به باور بحران آب رسیده اند.

وی از صدور ۱۲۰ میلیون مترمکعب مجوز برداشت آب از سفره های زیرزمینی شهربابک طی سال های اخیر خبر داد و افزود: برای کنترل فاجعه اتمام آب باید با نصب کنتور بر چاه های دشت خاتون آباد میزان برداشت آب به حداکثر ۸۰ میلیون متر مکعب برسد و این کار برعهده اداره آب منطقه ای شهربابک بوده که نیاز است به صورت جدی وارد شود تا شهربابک طی چندسال آینده با خطر اتمام آب مواجه نشود.


انتهای پیام/س

بازسازی شبکه آب شهربابک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی گفت: برداشت این گونه برای بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.
گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای بررسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار