Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه در حاشیه بازدید از پتانسیل های شیلاتی بندرلنگه با اشاره به اینکه شکوفایی و پیشرفت در تمامی زمینه های شیلاتی به خوبی در  این شهرستان  قابل مشاهده است گفت : در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که بندرلنگه  به نمادی درخشان از شیلات و فعالیت های شیلاتی تبدیل گردد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین ریاس در ادامه تصریح کرد: شهرستان بندرلنگه با برخوردرای از سه سایت پرورش میگو ،بنادر صیادی و همچنین برخورادری از سایت های پرورش قفس، مراکز تحقیقاتی و .. در زمینه های شیلاتی بسیار خوش درخشیده است .

 

در ادامه فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: برای سرمایه گذاران درحوزه پرورش آبزیان و در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی از هیچ فرصتی دریغ نخواهیم کرد و اگر همه مزارع در سطح شهرستان بندرلنگه به بهره برداری برسند قطعا در آینده ای نزدیک این شهرستان به قطب پرورش میگو در کشور تبدیل خواهد شد.

غلامرضا آباد فرماندار شهرستان بندرلنگه در محل مجتمع پرورش میگو سایه خوش در  با اشاره به ظرفیت شهرستان برای پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو، اظهار کرد: 1۴۰۰هکتار زمین در سایه خوش به منظور پرورش میگو در گذشته اختصاص یافته که تا کنون ۱۲۶۰هکتار آن به بهره برداری رسیده است که اشتغال قابل توجهی را فراهم نموده است.

وی  با اشاره به اینکه ما بقی مزارع پرورش میگو در سایه خوش نیز در حال احداث هستند، افزود: همچنین در بندرمقام نیز به بهره برداری رسیده است .

فرماندار شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: در بندر حسینیه بخش شیبکوه این شهرستان نیز هزار و 400هکتار برای پرورش میگو در حال احداث است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: کارگاه تکثیر لارو میگو نیز در حمیران با اشتغال ۱۳نفر با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد تومان در مساحتی بالغ بر ۴هکتار توسط بخش خصوصی در سال جاری به بهره برداری رسیده است  و در حال حاضر دو مرکز تکثیر میگو در این شهرستان فعالیت دارند.

وی در پایان با اشاره به هدف خود در بازدید از مجتمع های پرورش میگو در شهرستان بندرلنگه، یادآور شد: هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات این عزیزان بود که این سرمایه گذران در خصوص تسهیلات، برق ،تامین آب،لایروبیپمزارع و دیگر  مشکلاتی را مطرح نمودند که در جهت رفع موانع پیش روی اقدامات مقتضی انجا م خواهد شد.

در حاشیه این بازدید ها  رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه و فرماندار این شهرستان  با جمعی از صیادان،پرورش دهندگان و صاحبان صنایع شیلاتی غرب استان دیدار و به بررسی مسائل و نظرات آنها در راستای ارتقای شیلاتی منطقه پرداختند.

 

  گفتنی است  شهرستان  بندرلنگه  با بیش از 300  کیلومتر طول  نوار ساحلی وقریب به 120 هزارنفر جمعیت نقش مهم در فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان و کشور دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت سرمایه سرمایه گذاران فرماندار فرماندار شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن تا یک ماه آینده خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه زمین ورزشی روباز (چمن مصنوعی) درخشان که زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: با اتمام عملیات عمرانی پروژه شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن، مراحل نصب چمن مصنوعی آغاز می‌شود و تا و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 750938

دیگر خبرها

  • ریچارلیسون امیدوار به آینده درخشان اسپرز: ترکیب تاتنهام در فصل آینده رقابتی‌تر خواهد بود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم