Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:14:02 GMT

برگزاری طرح سفیران اجتماعی در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۳۹۷

برگزاری طرح سفیران اجتماعی در آذربایجان غربی

طرح سفیران اجتماعی در ۷ شهرستان آذربایجان غربی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسوول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد فرهنگی هنری آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار شبستان، با اشاره به طرح سفیران اجتماعی مساجد گفت: این طرح با موضوع پیگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: گسترده طرح در ۷۰ شهر پر آسیب کشور بوده و استان آذربایجان غربی نیز شامل هفت شهر می شود.

 

بیگی با بیان این که در کشور به موضوعات اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، بیکاری و آسیب های فضای مجازی رسیدگی می شود تصریح کرد: استارت اولیه این طرح به نام شهید حججی ی زده می شود.

 

وی ادامه داد: محور آسیب های فضای مجازی در شهرستان چایپاره آغاز شده و ایجاد نشاط اجتماعی، صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از جمله اهداف طرح به شمار می رود.

 

بیگی با اشاره به محور طرح شهید حججی عنوان کرد: شناسایی و بسیج سرمایه های اجتماعی محلات با محوریت مساجد، از محورهای طرح بوده است.

 

این مسئول اظهار کرد: آگاه سازی، حساس سازی و آموزش نوجوانان و جوانان مسجدی رده سنی ۱۲ الی ۲۰ سال با موضوع آسیب های اجتماعی، در شهرستان ارومیه برگزار می شود. 

 

بیگی با بیان این که هفت کانون مجری در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: در کانون مصلی چایپاره، هسته های اجتماعی، امام جماعت، مدیر کانون مشاور و یک هیئت امنا در بازه زمانی شش ماه فعالیت خواهند داشت.

 

وی در پایان، به اجرای این طرح از سوم مرداد، از میلاد امام رضا(ع) تا سی ام دی ماه، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد.

 

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس دولت جشن های دهه کرامت مساجد ترامپ شیراز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حج سفیران اجتماعی مسجد محوری آسیب اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی