Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پویانمایی صبا با تولید بیش از ۵۰۰ دقیقه انیمیشن در زمینه حمایت از تولید ملی به پویش مردمی «آری به کالای ایرانی» پیوست. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هم راستا با شعار سال در زمینه «حمایت از کالای ایرانی» پربیننده‌ترین مجموعه‌های مرکز پویانمایی صبا 136 قسمت از تولیدات خود را به این موضوع اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مجموعه پربیننده «شکرستان»، «گزارش‌های اوتی» و «قهرمانان مدرسه» تلاش کردند تا با فرهنگسازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در زمینه حمایت از تولیدات ملی را وارد داستان‌های خود کنند.

پربیننده‌ترین و جذاب‌ترین انیمیشن تولید مرکز پویانمایی صبا یعنی «شکرستان» با ورود به کمپین «آری به کالای ایرانی» با تولید 30 قسمت 2 دقیقه‌ای تلاش می‌کند تا با طرح موضوعات مرتبط با تولید و بازار سرمایه از سرمایه‌گذاری در جهت افزایش تولید حمایت کند.

این مجموعه پیش از این نیز به موضوعات دیگر ورود کرده و مخاطبان زیادی دارد. شکرستان شهری است خیالی که همه چیز آن وارونه است. اتفاقاتی که در این شهر رخ می‌دهد، به قدری عجیب و غریب است که حتی مردم شکرستان را متحیر می‌کند.

داستان‌های این انیمیشن در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. هر قسمت داستانی مجزا دارد و مردم شکرستان در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند. قصه‌ها بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانۀ ایرانی ـ شرقی انتخاب و سپس به شکلی مدرن و به روز شده به رشته تحریر درآمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و شیوه‌ای اتخاذ شده که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو رفته و آینه رفتارهای اجتماعی و غلط خود را بازنگری کنند.

مجموعه پربیننده «گزارش‌های اوتی» نیز با تولید 80 قسمت 2 دقیقه‌ای به میان مردم رفته و با مصاحبه با آن‌ها از زبان مردم مسائل و مشکلات مرتبط در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی را به چالش کشیده است.

 

این مجموعه با تلفیق تکنیک انیمیشن کات اوت و بک‌گراندهای رئال برای گروه سنی نوجوان تولید شده و درآن با اشاره به موضوع سال از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در جهت رشد و آموزش‌های فرهنگی سخن به میان می‌آید. همچنین در «گزارش‌های اوتی» با موقعیت و زبان طنز عدم حمایت از تولید ملی را مورد چالش قرار می‌دهد.

برخی از عناوین این برنامه عبارتند از: دود، انرژی درمانی، کارگر ساده، خانوادۀ پرجمعیت، ترافیک، صادرات و واردات، توریست، دزد، ریاکاری و...

«قهرمانان مدرسه» انیمیشنی 12 دقیقه ای است که سازندگان آن موضوعات 26 قسمت را به موضوع تولید ملی اختصاص داده اند. این مجموعه تلاش می کند تا با روایت داستان‌هایی دانش آموزان را با سیستم تولید و بازار آشنا کند.

در هر قسمت از این مجموعه انیمیشنی، سه دانش آموز نمونه با استفاده از نیرویی که از اتحاد نمادین اتصال قطعات یک مدال به دست می‌آورند، اقدام به ساخت ماکت یک کارخانه و محصول تولید شده در آن می‌کنند، تا از این طریق نقشه دلالان و سوداگران بازار را برهم زنند.

انتهای پیام/

R1515/P1439/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط پویا رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پویا رسانه ملی تلویزیون پویا رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌داستان «مرمرهای سرخ» نوشته سودابه حمزه‌ای به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب درباره شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و شهدای اغتشاشات اخیر است.

داستان های این کتاب، داستان های فراخوان خون نگاشت درباره شهدای حرم شاهچراغ (ع) و شهدای اغتشاشات است که از آبان تا دی ماه ۱۴۰۱ توسط نویسنده انقلابی (بنا) با همکاری انتشارات کتاب جمکران برگزار شد و داستان های منتخب به صورت مجموعه داستان منتشر شد.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زایران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

جامعه اسلامی نمود حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی است ولی از نظر دشمنان این جامعه اسلامی و مدنیت اسلامی نباید شکل بگیرد زیرا بعد از آن دولت سازی و سپس تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد که واقعاً سلطه استکبار و استعمار غرب، آمریکا، صهیونیست و همه را در هم می شکند، بنابراین این اتفاقات اخیر رخ داد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

صدایش در ولوله جمعیت گم شد دستی از پشت سر روسری‌اش را کشید. موهایش در هوا پریشان شد خواست از میانشان بیرون بزند که پاره آجری به پیشانی‌اش خورد درد در تنش پیچید. سرش گیج رفت. به سمت برادرش نگاه کرد که به سویش می‌دوید. - دارید چیکار می‌کنید؟ خواهرمه نزنید نزنید لعنتی‌ها! واسه چی خودسر کار می‌کنید؟ ولش کنید. گرمی خون را روی صورتش حس کرد. چشم‌هایش جایی را نمی‌دید. روی زمین افتاد خون آرام آرام از لای موهای پریشانش بر سنگ‌فرش محوطه جاری شد وقتی برادرش او را روی دوش گرفت و به سمت خیابان دوید، صدای نفس نفس زدنش را می‌شنید.

این کتاب با ۱۱۰ صفحه و قیمت ۷۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6093337 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد