Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:45:59 GMT

40 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کشور مقاوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۲۱۲۹

40 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کشور مقاوم سازی شد

تبریز- ایرنا - معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به وجود پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور، گفت: در 13 سال گذشته بیش از 2 میلیون واحد مسکونی بازسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن استان، عزیز الله مهدیان در جلسه اختصاصی با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در تبریز ادامه داد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه، 82درصد منازل روستایی غیرمقاوم و آسیب پذیر بودند که از سال 84 با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه 200 هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه دولت برای امسال نیز مقاوم سازی 200هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد، گفت: باید بتوانیم تضمین هایی از دولت برای مقاوم سازی بگیریم تا در این عرصه به ادامه موفقیت ها برسیم.
مهدیان به روند اصولی ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ارائه شده است رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحدهای خسارت دیده جهت جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت و تلفات حوادث غیرمترقبه در مناطق روستایی است.
حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد این بنیاد در حوزه بازسازی و مسکن روستایی درشهرستان ها و به ویژه در مناطق سیل زده چنار عجب شیر و ایوق سراب ارائه کرد.
وی افزود: تاکنون از 924 واحدآسیب دیده در مناطق سیل زده استان، بازسازی تعداد 700 واحد به اتمام رسیده و بقیه واحدها در مراحل پایانی عملیات اجرایی است.
در پایان این جلسه از تلاش های 30 ساله نادر نسترین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تجلیل شد.
3071/6183

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسكن روستايي مقاوم سازي بنياد مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد