Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف همدان گفت: برنامه گرامیداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در ۴۳ بقعه شاخص استان همدان برگزار می‌شود. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ استانها همدان نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت دهه کرامت و 5 ذی‌القعده روز ملی بزرگداشت امامزادگان اظهار داشت: این روز با محوریت تکریم امامزادگان به  امامزاده عظیم شأن احمد بن موسی (ع) معروف به شاه‌چراغ نام‌گذاری شده است

وی با تشریح جایگاه امامزادگان و منزلت آن‌ها در نزد مردم ایران بیان کرد:  اگر به شجره امامزادگان استان مراجعه کنیم افرادی مانند شاهزاده حسین (ع) هستند که به دلیل فرزند بلافصل بودن امام معصوم (ع) دارای شجره‌نامه قوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف همدان با اعلام اینکه اگر امامزاده‌ای مانند شاهزاده حسین(ع) در شهر دیگری مانند اصفهان و شیراز بود وضعیت بهتری داشت گفت:  شاهزاده حسین(ع) همانند شاه‌چراغ(ع) فرزند بلافصل امام معصوم (ع)و عموی بزرگوار امام زمان(عج) است که باید بیش از این موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بارگاه ملکوتی شاهزاده حسین(ع) درگذشته جز کانون‌هایی بوده که موردتوجه مردم قرار می‌گرفته است گفت: این بقعه شاهزاده حسین(ع) دو موقوفه بزرگ داشته است که در طول ایام یا از بین رفته و یا به فردی واگذارشده است.

کاروند بابیان اینکه این بقعه مبارکه دارای سقاخانه یا باغ امام‌زاده بوده که به دلیل وسعت مناسبی که داشته موردتوجه مردم قرار می‌گرفته است عنوان کرد: این محیط هم‌اکنون محل استقرار ساختمان بانک ملی  است.

وی با تشریح وضعیت تاریخی بقعه شاهزاده حسین(ع) ابراز کرد: از سال1300 به بعد به دلیل تغییرات بافت شهری این حریم  این امامزاده نیز دست‌خوش تغییرات  شده و با محصورتر و محدودتر شدن به شکل فعلی درآمده است.

مدیرکل اوقاف همدان با اعلام اینکه  لازم است امامزادگانی مانند، امامزاده حسین(ع)، امامزاده اسماعیل، امامزاده محسن(ع) و امامزاده عبدالله (ع) بیش از گذشته به عموم مردم معرفی شوند اظهار داشت: در تلاش هستیم کتابی پیرامون معرفی شخصیت شاهزاده حسین(ع) پاپ و منتشر کنیم کتابی که هم‌اکنون در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه از گذشته شاهزاده حسین(ع) نماد ارادت محبین به اهل‌بیت علیهماالسلام بوده و هست گفت: یکی از مطالبات به حق مردم از ما و مسئولان پرداختن به وضعیت این امامزاده و موقوفات آن است.

کاروند خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد:شما اصحاب رسانه زکات کار خود را، پیگیری امور شاهزاده حسین (ع) قرار دهید، البته کارهایی انجام‌شده است اما نیاز به همدلی و همت است تا پرداختن به این امامزاده در اولویت کارها در استان قرار گیرد.

وی درباره موقوفات شاهزاده حسین که بخشی از آن در تصرف بانکی ملی است گفت: از سال 1336 که ساختمان بانک ملی در دور میدان امام (ره) ساخته‌شده است به صورت قطعی نزدیک از 1200متر از موقوفات این امامزاده درتصرف بانک ملی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب با توجه به‌فرمان امام(ره) که فرمودند وضعیت موقوفات باید به حالت اولیه برگردد، طبق قانون کمیسیون ماده 2 تشکیل شد که این کمیسیون نیز در سال 77 رأی به ابطال سند مالکیت عرصه و اعیان بانک ملی داده است.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال تخریب ساختمان بانک ملی نیستیم بلکه  می‌گوییم سند مالکیت عرصه و اعیان بانک متعلق به شاهزاده حسین(ع)است ابراز کرد: امیدوارم مسئولان به این موضوع ورود کرده و این پرونده مهم شامل مرور زمان نشود.

کاروند درباره برنامه‌های دهه کرامت نیز عنوان کرد: برنامه‌های این دهه با شعار خدمت کریمانه به رسم اهل‌بیت (ع) از ابتدای ذی‌القعده آغازشده و تا 11 این ماه ادامه می‌یابد.

وی گفت: برگزاری برنامه گرامیداشت امامزادگان در 43 بقعه شاخص استان همدان، اجرای برنامه سخنرانی، مداحی و مولودی‌خوانی، تجلیل از امامزادگان  شاخص هر شهرستان به همراه تجلیل از خادمان و هیئت‌امنا بقاع متبرکه، برگزاری آیین عطرافشانی بقاع متبرکه و برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان درباره پروژه‌های عمرانی این نهاد نیز گفت: تکمیل حسینیه، سایت اداری و فرهنگی و تربت خانه امام‌زاده عبدالله(ع)، تکمیل تربت خانه و شبستان امامزاده قاسم حیدره، تعمیر گنبد، ساخت حسینیه، سرویس بهداشتی و پارکینگ امامزاده محسن(ع)و ساخت و بازسازی ورودی امامزاده یحیی (ع) از مهم‌ترین پروژه‌های ما در سطح استان است.

وی با اعلام اینکه در مجموع در شهر همدان بقعه 12 امامزاده مرمت، بازسازی و تعمیر شده‌اند افزود: مرمت و بازسازی بقعه، 5امامزاده در ملایر ،12 امامزاده در تویسرکان، 7 امامزاده در رزن،3 امامزاده در اسدآباد، 6 امامزاده در نهاوند، 10امامزاده در کبودرآهنگ و 6 امامزاده در بهار نیز در حال انجام است.

کاروند با تشریح خدمات ارائه‌شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته از محل موقوفات نزدیک به 18میلیارد تومان به مردم استان همدان خدمت ارائه‌شده است.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ

به‌مناسبت ٢٥ شوال، سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل‌ بیت(ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

امیرعباس حقیقی‌نیک مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 13 و 14 اردیبهشت‌ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

وی افزود: شنبه 15 اردیبهشت‌ماه نیز، همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه، امام جعفر صادق(ع)، ارادتمندان اهل‌ بیت عصمت و طهارت ساعت 9 صبح، در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت 11 در شبستان امام خمینی(ره) به سوگواری می‌پردازند.

سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی