Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاصل پیام‌های ناظران بازارهای بورس و فرابورس 27 تیر 1397 با 55 توقف و 10 بازگشایی همراه بود.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛  آخرین روز کاری هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل با 4.1 افت مواجه بود. در این روز اگرچه بازار ساعات ابتدایی خود را مثبت دنبال کرد اما در نهایت نتوانست کامیاب به استقبال هفته بعد برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز به دلیل ازدحام نمادها برای رفتن به مجمع تعداد توقف ها بسیار بیشتر از بازگشایی ها بود. در مهمترین پیام های ناظران بورس و فرابورس بیست و هفتمین روز از تیرماه 97، «قثابت» از تعدیل مثبت احتمالی خبر داد و «سشرق» از تعدیل منفی سنگین در سود پیش بینی شده گفت و «شغدیر» فرابورسی نیز از جزئیات دعوای حقوقی خود پرده برداشت. آنچه در ادامه این نوشتار می خوانید٬ شرحی مختصر از مهمترین این پیام‌ها است.

بورس:

•    «دشیمی» از اموال ترهینی گفت: نماد شرکت شیمی دارویی داروپخش (دشیمی) امروز به علت شفاف سازی درخصوص فک رهن از بانک سپه و ترهین دوباره زمین و تجهیزات و ماشین آلات واقع در کارخانه کرمانشاه نزد بانک رفاه کارگران کرمانشاه، امروز متوقف شد. ارزش دارایی فک شده 1.9 میلیارد تومان بوده است که در ازای دریافت سه میلیارد تومان به رهن بانک درآمده بود.

•    «قثابت» واگذار می‌کند: نماد شرکت قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص تصمیم شرکت به واگذاری ساختمان اداری و همچنین واگذاری بخشی از سرمایه گذاری متعلق به شرکت فرعی، امروز متوقف شد. این ساختمان که در شهر مشهد واقع است٬ در صورت واگذاری می تواند سود هر سهم شرکت را از 70 ریال به 110 ریال برساند. همچنین در نامه این شرکت به اداره نظارت بر ناشران فرابورس گفته شده که شرکت فرعی در نظر دارد مقداری از سهام سرمایه گذاری شده در شرکت های دیگر را به فروش برساند که در صورت وقوع این امر سود حاصل از این فروش بعدا اعلام خواهد شد.

•    کاهش سود «سشرق» را از بازگشت به معاملات بازداشت: نماد شرکت سیمان شرق (سشرق) که از روز 24 تیرماه متوقف است امروز همچنان به دلیل کاهش سود پیش بینی شده از مبلغ 26.5 میلیارد تومان به 1.8 میلیارد تومان، متوقف مانده است. کاهش سود عملیاتی در پیش بینی تعدیل شده نسبت به پیش بینی اولیه ناشی از عوامل ذیل است:

الف – کاهش فروش محصولات به دلیل افزایش بازار رقابتی و تاسیس و راه اندازی کارخانجات سیمانی جدید به ظرفیت 2.5 میلیون تن سیمان جدید در خراسان بزرگ

ب – افزایش هزینه های تولید به دلیل عوامل مختلف از جمله افزایش بهای کیسه خریداری شده، قطعات و لوازم مصرفی و همچنین افزایش هزینه های توزیع و فروش مانند هزینه حمل سیمان صادراتی به هرات افغانستان بوده است. از دیگر دلایل عمده کاهش سود پیش بینی تعدیل شده نسبت به پیش بینی اولیه، سود ناشی از فروش ساختمان آرژانتین به مبلغ 170.000 میلیون ریال است که در صورت تحقق فروش، مبلغ مذکور به سود پیش بینی تعدیل شده اضافه خواهد شد.

فرابورس:

•    جزئیات شکایت «شغدیر» از فروشنده گرانفروش کاتالیست: نماد شرکت پتروشیمی غدیر (شغدیر) به دلیل شفاف سازی درخصوص شکایت علیه یکی از شرکت های فروشنده داخلی کاتالیست متوقف شد. این شکایت به دلیل گرانفروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و عدم اجرای تعهدات صورت گرفته است. شرکت علیه یکی از شرکت های فروشنده داخلی کاتالیست به دلیل گران فروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و عدم اجرای تعهدات، در سازمان تعزیرات حکومتی طرح دعوی کرده که پرونده به شعبه 73 بدوی ارجاع شده است. مراتب تعیین کارشناس و کارشناسی پرونده انجام و در تاریخ 22 خرداد ماه امسال جلسه دادرسی تشکیل و ختم دادرسی اعلام و شرکت منتظر صدور رای بدوی شد. لازم به ذکر است موضوع به کارشناس رسمی دادگستری به عنوان معتمد سازمان تعزیرات حکومتی که منتخب سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران نیز هست٬ ارجاع شده که رقم فوق را معادل 92 میلیارد ریال ارزیابی کرده که به تائید هیات پنج نفره سازمان صنعت معدن و تجارت رسیده است.

خلاصه اتفاقات در سایر نمادهای بورسی و فرابورسی در جدول زیر آمده است:

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس فرابورس پیام ناظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی

اسپانیا یکی از مدافعان فلسطین در اتحادیه اروپا به حساب می‌آید به طوری که این کشور در حال لابی کردن در این اتحادیه به منظور به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین است. بدیهی است هر گونه اقدامی که به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیاید می‌تواند هدف توطئه آنها قرار گیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی اسپانیا امروز (سه شنبه) از بازگشایی دوباره پرونده مربوط به جاسوسی شرکت ان اس او (NSO)، خالق نرم افزار جاسوسی پگاسوس خبر داد. این شرکت متهم است از پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا و سایر مقامات سیاسی این کشور جاسوسی کرده است. 

مقامات مادرید می‌گویند: تحقیقات انجام شده در این زمینه با طرف فرانسوی به اشتراک گذاشته خواهد شد، جایی که سیاستمداران این کشور نیز هدف جاسوسی نرم افزار جاسوسی اسراییل قرار گرفته اند. هدف اصلی این تحقیقات پی بردن به ماهیت افراد پشت پرده این ماجراست؛ موضوعی که تاکنون هیچ طرفی به آن متهم نشده است. 

دولت اسپانیا در سال ۲۰۱۲ از جاسوسی این شرکت صهیونیستی از وزرا خبرا داده بود. این اقدام با جنجال گسترده در این کشور همراه بود به طوری که رییس سازمان اطلاعات اسپانیا به دلیل آن مجبور به استعفا شد. 

تاکنون مقامات رسمی مادرید اعلام نکرده اند که آیا طرف‌های خارجی یا گروه‌های اسپانیایی پشت این فرآیند جاسوسی بوده اند. 

این پرونده در سال گذشته میلادی به دلیل عدم همکاران مقامات صهیونیست بسته شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود