Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ کتاب «راه نشان» با موضوع دوران بلوغ و سن تکلیف و با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، برای استفاده دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه و مربیان پرورشی، توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران منتشر شده است.

کتاب راه نشان در قطع رقعی، شامل 84 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه، توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان چاپ و منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب شامل 35 مطلب برگزیده است که عناوین آن؛ یک فرصت طلایی، سرمایه‌ات را مفت از دست نده، به کدام سمت می‌روی، جشن تکلیف جشن بزرگ شدن، یک جشن خاص، تنها راه صلح جهانی، طعم محبت خدا، دوره نوجوانی من؛ دوره انس با معنویات بود، یک قرار عاشقانه، خودم را از پنجره قطار بیرون انداختم، ثانیه‌های انس، مثل یک شهر بزرگ، مادرم برایمان قرآن می‌خواند، نورافشانی کنید، قلبت را نورباران کن، حفظ قرآن؛ یک نعمت بزرگ، نعمتی که کمتر شکر می‌کنیم، دو قدم تا بهشت، یک راز بزرگ، هوای بدنت را داشته باش، کوهپیمایی‌های صبحگاهی در تهران، چون کوه محکم  و چون موج در حرکت، نسخه‌ای برای تنگی نفس، طعم لذیذ کتاب، صدای اذان، مثل صندوقچه‌ای پر از جوهر، مشتری پرو پاقرص، میان بر بزنید، دزدی تو روز روشن، جنگی که دیده نمی‌شود اما هست، مأموریتی بزرگ، فردای روشن، پاسخ به نامه یک نوجوان، نوجوانی در آروزی دیدار رهبری، پاسخ به نامه یک نوجوان، نوجوانی در آروزی دیدار رهبرش، پاسخ به نامه یک نوجوان لبنانی است.

در مقدمه این کتاب به قلم مسعود شاکر، سرپرست واحد استان تهران این تشکل دانش آموزی آمده است: «دوران بلوغ یکی از مهمترین برهه‌های حساس زندگی هر نوجوانی است. دورانی که سر منشأ تحولات روحی و جسمی فراوانی در میان دختران و پسران است. این تحولات اگر با برنامه ریزی صحیح همراه نبوده و در یک مسیر الهی مدیریت نشود، آینده‌ای پر مخاطره برای نوجوان رقم خواهد زد.»

وی در ادامه مطلب خود نوشته است: «بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، سنت پسندیده‌ای تحت عنوان جشن تکلیف در کشور عزیزمان پا گرفت که تصویری زیبا از شروع دوران بلوغ در ذهن نوجوانان و دانش آموزان ایجاد می‌کرد. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در مقاطع مختلف با برگزاری جشن‌های تکلیف که آخرین آن‌ها را در آذر ماه سال 95 ویژه نوجوانان پسر در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار کردند، اهمیت مقوله تکلیف و دوران بلوغ را بیش از پیش نمایان ساختند.» 

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران، در مقدمه کتاب راه نشان بیان کرده است:  «از طرفی نماینده مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان فرمایشاتی در این خصوص، مأموریتی برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی تعریف کردند: «در مجموعه ما برای پسرها که اتفاقا در همین سنین این اتفاق الهی (سن تکلیف) برایشان رخ می‌دهد، هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. من خواهش کردم از دوستان و قبلا هم گفتم که به آن فکر کنند. حالا هم در جمع همه عزیزان عرض می‌کنم که ان‌شاالله این را هم در دستور کار قرار بدهند تا یک اتفاق خوب در این بخش شکل بگیرد. ... گوشه و کنار کشور کارهایی می‌شود؛ ولی در بخش پسران یک الگویی که با روحیات آن‌ها تناسب داشته باشد، وجود ندارد. دختر خانم‌ها بیشتر جنبه نماز و چادر دارد؛ اما در مقطع آقا پسرها، کتاب و شرح و بیان لازم است. خیلی کارهای خوبی می‌تواند انجام بگیرد».

مسعود شاکر در پایان مطلب خود و در مورد علت نگارش و انتشار این کتاب نیز این‌گونه توضیح داده است: «در پی فرمایشات نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام حاج علی اکبری، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران با درک ضرورت این مسئله مهم، اقدام به تدوین کتابی تحت عنوان «راه نشان» با محوریت بیانات مقام معظم رهبری و با نگاهی جامع به مقوله تکلیف و دوران بلوغ کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران سن تکلیف مقام معظم رهبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم دهقانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز شهرستان بجستان اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان سالن ورزشی استانداردی ندارد.

امام جمعه شهرستان بجستان ضمن تشکر از نماینده منتخب مردم گفت: علی‌رغم اینکه مقرر شده بود اقداماتی در این زمینه انجام شود ولی هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

وی ضمن تبریک روز شوراهای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی اهمیت زیادی داشته و منشأ آبادانی، تحول و توسعه مناطق شهری و روستایی هستند. از این شوراها می‌توانند در تحقق اهداف مورد نظر، راه گشای امور باشد.

دهقانی با انتقاد شدید از برخی کارشکنی‌ها گفت: برخی دستگاه‌ها در شهرستان بجستان با تولید همسو نیستند.

امام جمعه شهرستان بجستان گفت: چرا باید اشک تولید کننده شهرستان را در بیاوریم. چند روز پیش یکی از تولید کنندگان گفت: من از بجستان نرفتم، بلکه از شهرستان فرار کرده ام.

وی خطاب به دستگاه قضا گفت: بحث جرم و حمایت جداست. در بحث تولید، تاکید ما، فرمایش مقام معظم رهبری است. ما باید برای کارآفرینان که به شهرستان می آیند فرش قرمز پهن کنیم، نه اینکه اینها را فراری دهیم.

دهقانی گفت: چرا باید برای مردان ما برای امرار و معاش به شهرستان‌های دیگر بروند.

امام جمعه شهرستان بجستان مجدداً تاکید کرد: همه باید در مقوله تولید و حل مشکلات کارآفرینان بجستان همراه با فرمایش مقام معظم رهبری باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسؤولان بابت اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) خاطر نشان کرد مفتخریم در شهرستان بجستان هیچ بی حجابی نداریم.

کد خبر 6089175

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر