Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : دبیر کمیته اجرایی جایزه جهانی گوهرشاد گفت: همزمان با دهه کرامت از ۸ بانوی فرهیخته ادیان توحیدی در چارچوب جایزه جهانی گوهرشاد تجلیل شد.

 علی سروری مجد ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره از جایزه جهانی گوهرشاد اظهار کرد:این جایزه جهانی به نام یکی از خادمان آن حضرت یعنی گوهرشاد و به منظور تجلیل از بانوان فرهیخته و پرهیزکار ادیان توحیدی برگزار می‌شود  که طی آن هر سال از ۸ بانوی نیکوکار و فرهیخته جهان تجلیل به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری این همایش فعالیتی در راستای استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس رضوی به منظور جریان سازی فرهنگی و تربیتی با معرفی الگوهای نیکوکاری است.

 دبیر کمیته اجرایی ادامه داد: گوهرشاد شخصیت هنرمند و علم دوست بوده که یکی از معماری‌های عظیم اسلامی را در جوار امام هشتم(ع) بنا کرده، به صورتی که  پس از ۶۰۰ سال همچنان پناهگاه بندگان و فرشتگان الهی است.

وی گفت: این مسجد یکی از زیباترین مساجد جهان اسلام و مکانی برای تدریس علوم دینی بوده و تحولات تاریخی بسیاری در آن رقم خورده که از مهمترین آن‌ها قیام خونین مسجد گوهرشاد است که در دفاع از عفاف و حجاب رخ داد.

سروری مجد ادامه داد:  کمیته ۱۷ نفری داوران متشکل از نمایندگان آستان قدس رضوی و سازمان‌های مرتبط در انتخاب این بانوان نقش داشته اند.

دبیر کمیته اجرایی جایزه جهانی گوهرشاد عنوان کرد: این جایزه بر اساس محورهای مختلفی همچون ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، اقدامات قابل توجه و درخور تحسین‌ در عرصه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی‌، تلاش در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، وقف و امور خیریه‌، امور عمرانی، مدیریت و کارآفرینی‌ و امور پزشکی، به بانوان برگزیده اعطا می‌شود.

وی  تاکید کرد:در اردیبهشت سال جاری نیز  همایش علمی گوهرشاد با حضور فرهیختگان علمی از کشور عراق و ایران به منظور بررسی ابعاد شخصیت بانو گوهرشاد برگزار شد.

سروری گفت:  ۵ اثر ارزشمند در مورد بانو گوهرشاد و سایر بانوان فرهیخته ادیان توحیدی تدوین شده است که توسط به نشر، مرکز آفرینش‌های هنری و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه و رونمایی شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهانی گوهرشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی