Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد گفت: بانوان شاخص جایزه جهانی گوهرشاد در مشهد تقدیر شدند.

 علی سروری‌مجد ظهر امروز در آئین اختتامیه جایزه جهانی گوهرشاد، اظهار داشت: غرب میان نقش زنان در خانواده با فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها سازگاری نمی‌بیند اما جایزه گوهرشاد به دنبال ترویج این نگرش است که زنان در کنار نقش همسری و مادری، می‌توانند در جامعه هم تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تصویب شیوه نامه‌ای با هشت محور از جمله ایثار و شهادت، مقاومت، جریان‌سازی فرهنگی، وقف و خیریه، امور عمرانی، علمی و آموزشی و پزشکی اشاره کرد و گفت: در این رابطه کمیته‌ای 17 نفره متشکل از نمایندگان آستان قدس رضوی و اساتید و صاحب‌نظران 4 بانوی فرهیخته داخلی و 4 بانوی خارجی را براساس شیوه‌نامه تصویب شده انتخاب کردند

دبیر سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به اینکه موضوع نیکوکاری یکی از دستورهای صریح قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: جایزه جهانی گوهرشاد به تأثیر از سیره عملی امام رضا(ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت کم نظیر آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

سروری‌مجد گفت: برپایی شب شعر گوهرشاد با حضور فعال بانوان و انتشار کتاب‌هایی در این زمینه و ایجاد شبکه بانوان گوهرشاد با همکاری دست‌اندرکاران از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در سومین سال برگزاری این جشنواره بود و در این رویداد فرهنگی شاخص‌های انقلابی، خیر مدرسه‌ساز، فعال فرهنگی، کارآفرین و امدادگر را به عنوان معیارهای انتخاب بانوان فرهیخته این جایزه جهانی لحاظ کرده‌ایم.

در این مراسم از چهار بانوی ایرانی به نام‌های افسانه سعید تهرانی به عنوان خیر مدرسه‌ساز، کبری سیل‌سه‌پور به عنوان ایثارگر و فعال انقلابی، نجمه کربلایی‌نوروز به عنوان عضو فعال امدادگری و لیلا لندی‌اصفهانی به عنوان فعال امور آموزشی تقدیر شد، همچنین از چهار بانوی فرهیخته خارجی به نام‌های جومای احمدکاروفی به عنوان مجاهد و جانباز از نیجریه، دارا کات‌تیا از تایلند در دفاع از محرومان، آلیبها ماماکیکه از تانزانیا و ام‌فروه نقوی از انگلستان به عنوان حامی ازدواج جوانان مسلمان تقدیر شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واقعه گوهرشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت

آن‌طور که ایستگاه‌های شاخص کیفی هوا خبر می‌دهند هوای مشهد، امروز، پنجشنبه در شرایط پاک قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، کیفیت هوای مشهد پس از بارش‌های دیشب، امروز در ششمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳، در شرایط «پاک» قرار داد.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۷ نشانگر هوای «قابل قبول» است.

کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط سالم تنفسی و قابل قبول است.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747758

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • کیفیت هوای مشهد «پاک» است
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • هوای مشهد پاک شد
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت