Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این بیمارستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین مراکز درمانی و آموزشی و به عنوان نگین منطقه جنوب خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد جعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان بزرگ یاسوج، با بیان اینکه پیگیری و همکاری نمایندگان و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای تامین تجهیزات بیمارستانی و تکمیل پروژه احداث و راه اندازی این بیمارسان ستودنی است، افزود: به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از نخستین فاز این بیمارستان هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارکرد: در ابتدا مجوز احداث این بیمارستان با ظرفیت 200 تختخوابی صادر شد که با پیگیری‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مسئولان استانی به 292 تختخوابی ارتقاء یافت . 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 100 میلیارد تومان برای احداث ساختمان بیمارستان یاسوج هزینه شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 40 میلیارد تومان جهت تجهیز این بیمارستان مورد نیاز بوده که نزدیک به 40 درصد آن تامین شده است. 

علیزاده در خصوص وجود تعداد 57 تخت مراقبت ویژه در این بیمارستان که موجب تبدیل آن به یکی از بزرگترین مراکز درمانی تروما منطقه جنوب کشور می‌شود، تصریح کرد: تعداد 8 اتاق عمل اصلی، یک اتاق عمل سرپایی و وجود چهار بخش اصلی از مهمترین ویژگی‌های این بیمارستان است . 

وی، وجود اتاق LDR را از مهمترین نقاط قوت این بیمارستان عنوان و اضافه کرد:   LDR به مکان‌هایی در زایشگاه‌ها گفته می‌شود که هر مادر در فضایی با امکانات رفاهی و بهداشتی جداگانه از تخت‌های بستری استفاده می‌کند و جایگزین محیط‌های قبلی که بزرگ و حریم خصوصی بیمار رعایت نمی شد، شده است . 

تاخیر در راه اندازی بیمارستان شهید جلیل یاسوج سبب نگرانی مردم می‌شود

همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیت فضاهای درمانی بیمارستانی در مرکز استان به دلایل جمعیتی و مراجعات سنگین مردمی بسیار زیاد است. 

وی با تاکید بر اینکه تاخیر در راه اندازی این بیمارستان سبب حذف فرصت درمانی و نگرانی مردم می‌شود، اظهار کرد: بیمارستان جدید یاسوج ظرفیت جذب بیماران استان‌های همجوار با ارائه خدمات درمانی مطلوب و کارا را دارد . 

تامین تجهیزات بیمارستان شهید جلیل از اصلی‌ترین برنامه‌های علوم پزشکی یاسوج

دکتر اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این دیدار بیان کرد: تامین تجهیزات بیمارستان شهید جلیل از اصلی ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در راستای افتتاح و بهره‌برداری به موقع آن است . 

وی افزود: تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر بیمارستان، راه اندازی آسانسور نفر بر، بیمار بر و وسیله بر، نصب ستون‌های سقف اتاق عمل، خریداری ژنراتورهای برق و نصب شیشه‌های سربی اتاق رادیولوژی و دوزیمتری رادیولوژی از اولویت‌های تکمیل و تجهیز این بیمارستان بوده که در مرحله نهایی آن به سر می‌برد . 

ایلامی اظهارکرد: اقدامات لازم برای خریداری دستگاه‌های ضروری همچون سی تی اسکن، ماشین بیهوشی، مانیتورهای قلبی، دستگاه‌های سونوگرافی و تجهیزات چهار گانه نیز انجام شده است . 

به گزارش ایسنا، بازدید از بیمارستان جدید یاسوج با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورلی اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سایر مسئولین استانی و دانشگاهی انجام شد.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج در دو سال اخیر جان تازه‌ای گرفت تا جایی که به توجه به تلاش و پیگیری مسئولان و متولیان امر از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده عالی دولت در استان و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و همچنین راه و شهرسازی شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی و جلوگیری از تعطیلی پروژه بوده‌ایم. 

در این مدت این پروژه بزرگ با مشکلاتی از جمله نبود پارکینگ، بحث‌هایی با شهرداری و تامین اجتماعی و ...مواجه بود که برای برداشتن موانع بر سر راه پیگیری های لازم انجام شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بیمارستان 292 تختخوابی شهید جلیل یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دستور رئیس دانشگاه، بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت دوباره بازگشایی و آماده خدمت‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، حسین محزون گفت: با توجه به بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان صحرایی و تاکید ایشان بر آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به گروه های هدف در زمان مورد نیاز و در مناطق مختلف استان و کشور، بیمارستان صحرایی، بازگشایی شده و به زودی آموزش نیروهای تخصصی و داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی یا غیرطبیعی با مصدوم انبوه که تعداد مجروحان حادثه زیاد است و امکان انتقال سریع و تخلیه مجروحان از صحنه حادثه به محل امن یا مراکز درمانی وجود ندارد، ضرورت انتقال و استقرار سریع بیمارستان سیار و ارائه خدمات درمانی سریع و گسترده در محل امری ضروری است.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 92 به بهره برداری رسید و در دوران کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت و حال با توجه به فصل تابستان و حضور زائران در صورت نیاز از این بیمارستان مجدد استفاده خواهد شد، این بیمارستان 45 تختخوابی در قالب بخش هایی همچون اتاق عمل، Icu ، جراحی زنان، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، CSR و بخش های جانبی در حال حاضر آمادگی استقرار در مناطقی که نیاز است را دارد.

محزون افزود: ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان در کشور و خارج از کشور،کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومین،کاهش تعداد مرگ و میر و قربانیان حوادث غیرمترقبه طبیعی و ساخته دست بشر،کاهش  هزینه ها و احتمال ضایعات انسانی  و کاهش آسیب های روانی ناشی از حوادث از اهداف راه اندازی بیمارستان های صحرایی به شمار می رود.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این بیمارستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در مواقع ضروری اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه چیدمان بیمارستان، تشکیل تیم واکنش سریع بیمارستان صحرایی در رده های درمانی مختلف، بازگشایی و ساماندهی کانکس‌ها و تجهیزات پزشکی،کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، تهیه فهرست داروهای مورد نیاز بیمارستان با هماهنگی معاونت غذا و دارو، راه اندازی دستگاه رادیولوژی، ارائه خدمات برای زائران و مسافران نوروزی و بازگشایی بیمارستان صحرایی، جهت تست و آمادگی تجهیزات و انجام مانور فرضی برای آمادگی در مواقع بروز بحران از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی