Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد دهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام روز گذشته (۲۶ تیر ۱۳۹۷) تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مشاهده متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: در گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه خاطر نشان شده است که تحولات سه ماهه اخیر کاملا متاثر از اقدام غیرقانونی و یکجانبه دولت آمریکا در خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بوده است. در این گزارش، ضمن اشاره به تشدید اقدامات و رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه ایران در دوره مسئولیت رئیس جمهور کنونی این کشور و نقض مکرر تعهدات دولت آمریکا وفق برجام، اقدامات دولت آمریکا طی سه ماهه اخیر و پس از سخنرانی اختصاصی رئیس جمهور این کشور راجع به سیاست جدید این کشور در قبال ایران در ۱۸ اردیبهشت، تشریح شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: در بخش دیگری از دهمین گزارش سه ماهه، اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص پیگیری مطالبات بر حق جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از کلیه ظرفیت های موجود، از جمله مذاکرات وزیر امور خارجه با وزرای خارجه کشورهای عضو برجام، برگزاری دو نشست کمیسیون مشترک در سطح وزراء و معاونین، تشکیل جلسات متعدد کارشناسی با سایر طرف های برجام به منظور بررسی چگونگی جبران آثار خروج آمریکا از برجام از سوی این کشورها، تشریح شده و به تعهدات و اقدامات طرفهای دیگر برجام برای استمرار انتفاع ایران از مزایای لغو تحریم ها، اشاره شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این گزارش نیز با اشاره به انتشار یازدهمین گزارشآژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته ای خود، استمرار فعالیت های هسته ای کشور در چارچوب راهبرد و برنامه دراز مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و تصریح شده است که طی سه ماه اخیر، کلیه فعالیت های هسته ای کشور - بویژه در حوزه تحقیق و توسعه – طبق برنامه سازمان انرژی اتمی ایران ادامه یافته است.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی