Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار برای تمدید مجوز ساخت فرودگاه بین المللی این شهرستان در حال تلاش و رایزنی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان مرتبط است.

مرتضی بانک  اظهار داشت: مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار در خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار حدودا ۲ سال قبل صادر شده و مدت مجوز آن یک ساله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عدم پیگیری و انجام امور آن موجب لغو مجوز نشده بلکه برای سال بعد تمدید نشده است که معنایش این است که دیگر مجوزی ندارد و باید پیگیر تمدید آن بود.

وی افزود: وزارت راه وشهرسازی پیگیر ساخت فرودگاه بین المللی چابهار است و باید اقدامات لازم را برای تمدید مجوز انجام دهد و در این زمینه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز آنان را همراهی خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهوری گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و استراتژیک و حضور صد‌ها سرمایه گذار داخلی و خارجی نیازمند فرودگاه بین المللی با امکانات و تجهیزات روز است.

بانک ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار تا قبل از ساخت فرودگاه جدید، در سال‌های اخیر کمک و مساعدت‌های زیادی برای توسعه فرودگاه کنارک انجام داده است.

وی تصریح کرد: اینک برنامه لازم برای توسعه فرودگاه کنارک و ارایه خدمات مطلوب به مسافران، سرمایه گذاران و گردشگران وجود دارد و بزودی شاهد خدمات بهتری برای استقبال از میهمانان ورودی به فرودگاه کنارک خواهیم بود.

وی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با افزایش ظرفیت تخلیه وبارگیری بندر شهیدبهشتی و الحاق آن به منطقه آزاد چابهار سبب شده تا برنامه ریزی بیشتری برای حمل ونقل انجام دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تمام طرح‌های تولیدی و اقتصادی منطقه آزاد چابهار برای توسعه و اشتغال نیرو‌های بومی و جوامع محلی اجرا شده و استخدام و بکارگیری نیرو‌های بومی اولویت نخست است.

بانک واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار را نمونه‌ای از توجه منطقه آزاد به مناطق همجوار دانست و افزود: علاوه بر این در حوزه بهداشت ودرمان و توسعه تخت‌های آی سی یو بیمارستان امام علی (ع) هزینه‌های زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد کشوری نگاه ویژه و مثبتی به توسعه سواحل مکران دارند و در این راستا پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه آهن، پتروشیمی وفولاد و آماده سازی زیرساخت‌ها مشکلاتی نظیر حاشیه نشینی، بی آبی و کمبود امکانات بهداشتی و آموزشی را مرتفع می‌کند.

وی برقراری پرواز‌های چابهار به کراچی، کابل و دبی را بستگی به تلاش شرکت‌های هواپیمایی دانست و افزود: ما آماده حمایت‌های لازم هستیم تا بخشی از مشکلات تردد تجار و سرمایه گذاران مرتفع شود.

مشاور رئیس جمهوری گفت: منطقه آزاد چابهار از هیچ کوششی برای کمک به ساخت فضا‌های آموزشی، امکانات بهداشتی و درمانی و کمک به امور عام المنفعه دریغ نمی‌کند و همیشه پیشگاه بوده است.

انتهای پیام/ع

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درچابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیما منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم

امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودرو‌های هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودرو‌های سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روز‌های آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودرو‌های وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودرو‌ها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودرو‌ها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودرو‌ها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودرو‌های وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودرو‌های واردات قطعی به فوریت و طی روز‌های آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی