Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@14:08:25 GMT

شمش های طلای کشتی روس غرق شده پیدا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۳۳۴۵

شمش های طلای کشتی روس غرق شده پیدا شد

رسانه های روسیه اعلام کردند یک کشتی مملو از شمش های طلا متعلق به این کشور که در دریای ژاپن غرق شده بود، توسط کره جنوبی پیدا شد.

ایران آنلاین /رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری ریانووستی و تاس روز چهارشنبه خبر دادند: کشتی نظامی دیمیتری دونسکوی که بیش از یکصد سال پیش در دریای ژاپن غرق شده بود، در سواحل کره جنوبی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی در عمق 434 متری در نزدیکی جزیره «اولیندو» کره جنوبی توسط یک گروه غواصی این کشور کشف شده است.
در تصاویری که شبکه های تلویزیونی روسیه از این کشتی غرق شده منتشر کردند، نام دیمیتری دونسکوی بر روی بدنه کشتی به وضوح دیده می شود.
گفته می شود کشتی حامل 200 تن شمش طلا به ارزش حدود 130 میلیارد دلار است.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، دیمیتری دونسکوی در سال 1905 (1284) در جنگ روسیه و ژاپن که به پیروزی نیروی دریایی ژاپن در برابر ناوگان روسیه تزاری منجر شد، غرق شد.
هنوز مقام های روسیه در مورد کشف این کشتی اظهارنظری نکرده اند.
یک کارشناس روس به نام یاروسلاو لیوانسکی رئیس مرکز کاوش های باستانشناسی «آویاپویسک» روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفت که روسیه می تواند از کره جنوبی بخواهد این کشتی را تحویل دهد.
وی افزود: چون کشتی به روسیه تعلق دارد و اینکه در آبهای کشور دیگر قرار دارد، اصل مالکیت روسیه را نفی نمی کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیگانه هراس خواندن ژاپن و هند،‌ آن‌هم از سوی جو بایدن غافلگیرکننده بود؛ چرا که دولت او از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ همواره بر تقویت روابط با این دو کشور تأکید کرده است. 

بایدن که پیش‌تر اتحاد با ژاپن را به‌ویژه در مورد امنیت جهانی «اتحادی ناگسستنی» دانسته بود، در اظهارات اخیر خود با مقایسه اقتصاد دو کشور هند و ژاپن با چین و روسیه، دلیل شرایط بد اقتصادی این کشورها را عدم پذیرش مهاجران خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتلی که عمده اهداکنندگان آن آسیایی-آمریکایی بودند گفت که اقتصاد ایالات‌متحده «به خاطر شما و بسیاری دیگر» در حال رونق است، چون ما «پذیرای مهاجران هستیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند