Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا -رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان شرکت برای حضور در المپیاد علمی و دانشجویی بسیار کم است، اظهار کرد:‌ به احتمال زیاد این المپیاد در سال جاری برگزار نمی‌شود.

ابراهیم خدایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در 2 رشته ریاضی و آمار المپیاد به صورت بین المللی برگزار می شد که چون تعداد کشورهای متقاضی حضور در این دوره خیلی کم است به احتمال زیاد این المپیاد برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد که باید برنامه ریزی برای حضور تعداد بیشتر کشورها انجام گیرد و اگر کشورها تمایل داشتند این المپیاد به صورت بین المللی برگزار می شود.
خدایی اظهار کرد: این المپیاد امروز و فردا ۲۸ و ۲۹ تیرماه با حضور ۱۱۸۲ نفر برگزار می‌شود که ۳5۶ نفر از شرکت‌کنندگان این آزمون از برگزیدگان آزمون کارشناسی ارشد و ۸۲۶ نفر از ۱۰ قطب دانشگاهی که شامل تمام مراکز آموزش عالی و دانشگاهی می‌شود.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: امسال رشته‌های روانشناسی، مهندسی صنایع، سلول‌های بنیادین و مهندسی بافت به این المپیاد اضافه شده است و نتایج این المپیاد ۱۵ شهریورماه اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان سنجش بر این است که رشته‌های المپیاد را در داخل کشور به منظور شناسایی استعدادهای همه رشته‌ها گسترش دهد، گفت: این مسئله به اعلام آمادگی انجمن‌های مربوطه بستگی دارد و با توجه به اینکه این آزمون هم از نظر زمانی و هم هزینه، انرژی زیادی را می‌طلبد بتوانیم آن را گسترش دهیم.
خدایی گفت: برای برگزیده‌شدگان بیست و سومین المپیاد علمی و دانشجویی امتیازاتی در نظر گرفته شده است که یکی از این تسهیلات، ورود بدون آزمون است که سازمان سنجش و وزارت علوم این کار را انجام می‌دهند و همچنین سه نفر اول آزمون عضو بنیاد ملی نخبگان عضو می‌شوند که طبیعتا از حمایت‌های این بنیاد از نظر تسهیلات قرار می‌گیرند.

*** نتایج کنکور 97 زودتر از 12 مرداد اعلام می شود
رئیس سازمان سنجش در باره زمان اعلام نتایج کنکور 97 نیز گفت: برنامه ریزی لازم برای اعلام نتیجه صورت گرفته و نتایج زودتر از 12 مرداد اعلام خواهد شد.
خدایی افزود: ظرفیت آزمون 97 مشابه ظرفیت های سال گذشته است و خیلی تغییرات در این زمینه نداریم.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد هفته اول شهریور ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.
علمی 1201 **1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي خدايي المپياد علمي و دانشجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟