Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:22:24 GMT

چرا پوتین سفرای روسیه را به مسکو فراخوانده است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۵۱۵۷

چرا پوتین سفرای روسیه را به مسکو فراخوانده است؟

در سایه تشدید رویارویی بین مسکو و واشنگتن، سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج از کشور در مسکو گردهم جمع شده‌اند تا وظایف آتی برای تقویت مواضع مسکو در عرصه بین‌المللی را از زبان "ولادیمیر پوتین" بشنوند. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو، نوشته است: کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه برای سفرای این کشور سخنرانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سفرا و نمایندگان دائمی روسیه در خارج از کشور 19-20 جولای (28 و29 تیرماه) در مسکو گردهم جمع می شوند تا وظایف اصلی دیپلماسی روسیه و تعیین گام های آتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی این کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

گردهمایی سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج از کشور، هر دو سال یکبار انجام می‌شود و این نهمین بار است که چنین گردهمایی صورت می گیرد. در این نشست وزرای کابینه و نمایندگان شورای فدراسیون و و نمایندگان جامعه کارشناسی و علمی روسیه نیز دعوت شده‌اند.

در جریان این نشست، اولویت‌های روسیه در عرصه اقدامات سیاست خارجی تجزیه و تحلیل شده و گام‌های آتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی روسیه، از جمله وظایف پیشروی نمایندگی‌های سیاسی این کشور در سراسر جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعات کرملین، مهمترین وظایف پیش روی سفرا، ادامه تقویت نقش روسیه در عرصه بین المللی، دفاع از منافع ملی، ایجاد شرایط مناسب خارجی برای توسعه اقتصاد کشور و بالا بردن سطح زندگی شهروندان و همچنین تامین حقوق و آزادی شهروندان روسی در خارج از کشور می‌باشد.

مسکو خود را برای رویارویی با واشنگتن در عرصه بین المللی آماده می‌کند

یک مقام آگاه در وزارت خارجه روسیه به این روزنامه توضیح داده که سیاست خارجی در سه جهت‌گیری اصلی مبتنی بر تقویت استقلال، تامین امکانات دفاعی و تهاجمی و حمایت از منافع ملی در خارج از سرحدات روسیه است. به گفته وی، به همین دلیل اصلی ترین موضوعات مورد بررسی در نشست سفرا، اوضاع در سوریه، اوکراین، تامین امنیت ملی، مقابله با تروریسم بین المللی و حمایت از منافع اقتصادی کشور در جهان است.

به عقیده کارشناسان، باتوجه به رویارویی کنونی بین روسیه و آمریکا، اختلافات دو کشور به عرصه بین‌المللی کشیده شده است. روسیه بر دفاع از منافع ملی خود در سیاست خارجی تاکید دارد و این مسئله مغایر با نظام تک قطبی در جهان است که آمریکا به آن عادت کرده  و این مسئله پایه و اساس اختلافات بین دو کشور است.

ضمن اینکه سیاست اعمال تحریم‌ها از سوی واشنگتن، مسکو را بر آن داشته تا به دنبال شرکایی در خارج از غرب بگردد. بنابراین دیپلمات‌های روسیه باید انتظار داشته باشند که رئیس جمهوری روسیه امروز دستوراتی درباره حضور موثرتر در منطقه خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین دریافت کنند.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد