Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:17:29 GMT

امام جمعه بیرجند: شهادت ارزش نامحدود است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۵۶۱۸

امام جمعه بیرجند: شهادت ارزش نامحدود است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شهادت ارزش نامحدود و مرگ در راه هدف است که هر انسان شایسته ای آرزوی آن را دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جمع مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند افزود: جایگاه شهدا با زبان قابل انعکاس نیست و باید مقابل روح بزرگشان تواضع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تداوم این راه توفیقی است که انسان را به اهداف و آرمان های شهدا نزدیک می کند و راه شهدا از ابتدای خلقت و مبعوث شدن پیامبران وجود داشته است به طوریکه مقابل پیامبران خدا هم عده ای ایستادند و آنها را به شهادت رساندند.
امام جمعه بیرجند گفت: پیامبران با آرمان های الهی و پیام های ربانی مبعوث شدند و این در برابر باور غلط برخی افراد است که دین و شریعت را به بخشی از عبادات رسمی خلاصه می کنند.
وی با بیان اینکه شهدا از قبل و بعد شهادت عالم و ناظر هستند اظهار داشت: بالاتر از مقام شهادت را هم کسانی تجربه کردند که راه آنها را دنبال کردند، تا پای مرگ پیش رفتند و امروز هم در راه اهداف و آرمان های شهدا عمل می کنند.
فرمانده پایگاه شکاری شهید سید حسین حسینی بیرجند هم در این دیدار گفت: شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی در عملیات های خاص به شهادت رسیدند و افتخارآفرین بودند.
سرهنگ خلبان حمید مصطفوی افزود: شهید خلبان حسینی از خلبانان حضرت امام خمینی (ره) و شخصیت های خاص بود که در پرواز جمعی از مسئولان نظام به اهواز برای بررسی وضعیت نبرد حق علیه باطل با دست اندازی منافقان و هواپیمای شکاری عراقی به شهادت رسید.
وی اظهار داشت: شهیدان غفار رامین فر و عبدالعلی فغانی در عملیات کمان 99 پس از رشادت ها و درخشش فراوان به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.
وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که 'زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست' گفت: امروز پنجشنبه اولین یادواره شهدای نیروی هوایی استان در بیرجند برگزار و از خانواده شهدای حریم حرم و وطن در کنار خانواه های شهدای نیروی هوایی تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که امیدواریم نسل امروزی به خوبی آرمان های شهدا را درک کنند.
به گزارش ایرنا شهیدان سید حسین حسینی، مختار غفوری، غفار رامین فر، غلامرضا خورشیدی، علی اصغر فتح نژاد، عبدالعلی فغانی، حسن ابراهیم زاده و مرتضی زنگویی از شهدای نیروی هوایی استان مرزی خراسان جنوبی هستند.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاعي نيروي هوايي يادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اظهار کرد: مسئله کار و کارگر در دین ما مسئله مقدسی است گرچه در تمامی جهان نیز به مسئله کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی افزود: اما در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد؛ بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص) دستانی که کار کرده و زحمت کشیده و روزی حلال کسب می‌کنند آتش جهنم را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کار کردن و درست کار کردن عبادت است و اجر تلاش در راستای کسب روزی حلال برای خانواده بیشتر از جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصاد به کشور فشار وارد کرده و جنگ اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: وقتی دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد و معیشت جامعه را نابود کنند کسانی که در تلاش و کوشش هستند اهمیتشان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: امنیت شغلی و بیمه کارگران باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد و کارگران نیز کار محول شده را نزد خود امانت از سوی خداوند متعال بدانند.

وی با اشاره به مسئاله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله شرعی و قانونی است و دشمنان چالش برای کشورمان ایجاد کرده چرا که می‌بینند بانوان محجبه به بالاترین جایگاه‌های علمی و مدیریتی دست یافتند و هم اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

امام جمعه شهرستان ارومیه تأکید کرد: باید با برخورد مناسب این مسئله را مدیریت کرد و باید بانوان خودشان در این راستا پای کار باشند؛ در دین ما ارزش بانوان به اندازه‌ای است که حتی مردان نمی‌توانند به جایگاه آن‌ها دست یابند.

حجت‌الاسلام قریشی با تبریک روز معلم و الگو قرار دادن شهید مطهری اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مقدس بوده و هیچ شغلی به اندازه معلمی در دین اسلام مورد ارزش قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند خودش را معلم دانسته و پیامبرمان نیز معلم است و از خداوند برای تمامی معلمان سلامتی و برای درگذشتگان مغفرت طلب می‌کنم.

کد خبر 748072

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است