Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با گذشت حدود دو سال از زندانی شدن یک آمریکایی در ترکیه به اتهام‌ تروریستی، رئیس‌جمهور آمریکا ادامه حبس این فرد را «یک رسوایی و فضاحت کامل» برای ترکیه خواند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز پنجشنبه در توئیتر خود به حکم اخیر دادگاه ترکیه‌ای علیه یک تبعه آمریکایی که به اتهام دست داشتن در اقدام تروریستی حدود دو سال در این کشور بازداشت شده است، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشت: «یک رسوایی و فضاحت کامل برای ترکیه است که اندرو برونسون، یک کشیش محترم را از زندان آزاد نمی‌کند. او مدت خیلی زیادی گروگان بوده است. رجب طیب اردوغان باید برای آزادی این شوهر و پدر فوق العاده مسیحی کاری بکند. او کار اشتباهی نکرده و خانواده‌اش به وی نیاز دارند».


اندرو برونسون کشیش آمریکایی

توئیت تحکم آمیز ترامپ خطاب به ترکیه، ساعاتی پس از اعلام حکم دادگاهی در این کشور برای ادامه زندانی بودن این تبعه آمریکایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برونسون که اداره یک کلیسای پروتستان در شهر ازمیر ترکیه را برعهده داشت، اکتبر سال 2016 به اتهام دست داشتن در اقدام‌ تروریستی بازداشت شد و روند دادگاه او تا به امروز همچنان ادامه دارد.

این سومین بار است که دادگاه ترکیه‌ای درخواست این آمریکایی برای آزادی را رد کرد و قاضی 12 اکتبر را به عنوان تاریخ بعدی جلسه دادگاه اعلام کرد.

دولت آمریکا از زمان دستگیری این تبعه خود، بارها از ترکیه آزادی وی را خواستار شده است و ادامه حبس او در زندان، به یکی از موارد تنش‌ در روابط دو کشور تبدیل شده است.

از جمله موارد دیگر تنش‌زا در روابط آمریکا و ترکیه، بی‌توجهی واشنگتن به درخواست‌های آنکارا برای استرداد «فتح الله گولن» واعظ ترکیه‌ای و اپوزیسیون ساکن آمریکا است؛ کسی که به گفته مقام‌های ترکیه عامل اصلی کودتای نافرجام 15 جولای 2016 بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد