Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم سابق تیم ملی ایران در مجموع 14 گل در جام ملت های آسیا به ثمر رسانده است.

طرفداری- سال آینده شاهد جام ملت های آسیا 2019 خواهیم بود که در کشور امارات برگزار خواهد شد.

سایت رسمی AFC، گزارشی از برترین گلزنان ادوار مختلف جام ملت های آسیا نوشته که در آن علی دایی رکورد دار گلزنی است.

در متن خبر آمده است:

علی دایی، اسطوره تیم ملی ایران با 14 گل رکورد گلزنی در تاریخ جام ملت های آسیا را در اختیار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در جام ملت های آسیا 1996 هشت گل به ثمر رساند که بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن در این رقابت هاست. نیمی از گل های او در پیروزی 6-2 ایران مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی به ثمر رسید. دایی یکی از چهار بازیکنی است که موفق شده اند در جام ملت های آسیا چهار گل در یک مسابقه بزنند.

در جام بعدی یعنی در سال 2000، دایی سه گل دیگر به مجموع گل های خود در جام ملت های آسیا افزود که همه آنها در مرحله گروهی به ثمر رسید. دایی در جام ملت های آسیا 2004 در حالی که 35 سال سن داشت، گل های زده خود را در جام ملت های آسیا به 14 رساند. او در آن سال یک گل مقابل تایلند و دو گل مقابل بحرین زد.

نزدیک ترین تعقیب کننده دایی، لی دونگ گوک، مهاجم کره جنوبی است. او در مجموع در جام ملت های آسیا 10 گل زده است. بعید است که او با توجه به سنش بتواند در جام ملت های آسیا 2019 شرکت کند. پس به نظر می رسد رکورد دایی فعلا پا برجا خواهد ماند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب نماید.

بر همین اساس، این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشور‌های آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب ۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰- تهران) در اخیار شهلا محمودی بود ارتقا دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید، اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دو‌های با مانع کسب نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی